آرشیو دی ماه 1401

طراحی و اجرای فضای سبز

درباره اصول طراحی فضای سبز بیشتر بدانید.

۷ بازديد


۵ اصل در طراحی فضای سبز 
انجام محوطه سازی در خانه شما می تواند یک کار ساده به نظر برسد که هیچ کس دیگری بیش از شما قدردان آن نخواهد بود. مسئله این است که محوطه سازی خانه شما بر نحوه دید همسایگان، رهگذران، مهمانان و حتی خریداران احتمالی خانه شما تأثیر می گذارد. در مورد شرایط و مراقبتی که خانه دریافت کرده است چیزهای زیادی می گوید. از این مقاله استفاده کنید تا مطمئن شوید که چقدر به خانه خود اهمیت می دهید.
 
 
قبل از بیرون رفتن و خرید آنچه برای محوطه سازی خود نیاز دارید، برنامه ریزی کنید. با داشتن ایده ای در مورد اینکه چه چیزی باید بخرید، و اینکه در حیاط خانه شما قرار است به کجا برود، از خرید بیش از حد لوازم خودداری می کنید. در دراز مدت، این کار باعث صرفه جویی در هزینه، زمان و ناامیدی شما می شود.
 
هر زمان که خود را محوطه سازی می کنید، مهم است که چیزهایی غیر از زندگی گیاهی را در منظره خود بگنجانید. چیزهایی مانند سنگ های تزئینی، حمام پرندگان، و نورپردازی واقعاً می توانند جلوه چشم انداز شما را بهتر کنند. اطمینان حاصل کنید که فضای خود را بیش از حد شلوغ نکنید، با اضافه کردن موارد اضافی.
 
برای صرفه جویی در هزینه، برنامه ریزی کنید که چه زمانی از سال قرار است لوازم خود را بخرید. به عنوان مثال، الوار در زمستان به اندازه تابستان هزینه ندارد. شما همچنین می توانید معاملات بهتری را در مورد درختان، خاک و گیاهان چند ساله بعداً در فصلی که افراد زیادی آنها را خریداری نمی کنند، پیدا کنید.
 
یاد بگیرید که چگونه تختخواب خود را به درستی لایه بندی کنید. شما باید یک ردیف اول با بلندترین گیاهان خود داشته باشید و کوتاه ترین گیاهان خود را برای ردیف آخر نگه دارید. بلندترین گیاهان باید رو به شمال باشند تا گیاهان کوچکتر را از باد سرد محافظت کنند. مطمئن شوید که همه تخت های شما به یک شکل مرتب شده اند.
 
آب یک ایده عالی برای طراحی های محوطه سازی است. برای مثال نصب یک استخر کوچک و چند پمپ کار سختی نیست. اگر توانایی مالی دارید، متخصصان زیادی هستند که می توانند این وسایل را با هزینه ای ارزان نصب کنند. می توانید با اضافه کردن آب به طرح خود نقطه تمرکز ایجاد کنید.
 
قبل از انتخاب هر گونه گیاهی برای محوطه سازی، میزان نور خورشیدی که خانه و حیاط شما دریافت می کند را اندازه گیری کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است متوجه شوید که گیاهی که به شدت به آن تکیه می‌کردید، از میزان نور مستقیم خورشید که دریافت می‌کنید زنده نمی‌ماند. شما می خواهید گیاهان را با نوری که در اطراف خانه خود دریافت می کنید مطابقت دهید تا مطمئن شوید که محوطه شما برای مدت طولانی سبز می ماند.
 
قبل از شروع پروژه، هزینه های نگهداری حیاط تازه محوطه سازی شده خود را در نظر بگیرید. کودها و آفت کش ها در صورت استفاده از یک معامله خوب در طول یک سال بسیار گران هستند. اگر می خواهید یک استخر داشته باشید، در نظر بگیرید که مواد شیمیایی سالانه چقدر برای شما هزینه دارد، به علاوه هزینه های نگهداری احتمالی. اینها مواردی هستند که اغلب فراموش می شوند و به سرعت جمع می شوند.
 
اگر در حال اضافه کردن طاق یا آلاچیق به حیاط خود هستید، مطمئن شوید که به اندازه کافی بلند هستند. متوسط قد خوب 8 فوت است. اگر طاق نما را خیلی کوتاه کنید، مردم نمی توانند زیر آن راه بروند و از آن لذت ببرند. اگر آن را بیش از حد بلند کنید، می تواند بسیار زیاد و نامناسب به نظر برسد.
 
وقتی به طراحی منظره جدید خود فکر می کنید، باید میزان نور خورشید در دسترس را در نظر بگیرید و گیاهان مناسب برای این قرار گرفتن در معرض را انتخاب کنید. اگر این کار را انجام ندهید، گیاهان شما یا پژمرده می‌شوند، زیرا آفتاب زیادی دریافت می‌کنند، یا فقط راکد می‌مانند یا به دلیل عدم دریافت کافی می‌میرند.
 
برای ایجاد منظره ای که به راحتی قابل نگهداری و متمایز باشد، از گیاهان بومی استفاده کنید. گیاهانی که به طور طبیعی در منطقه شما راحت هستند مطمئناً به توجه کمتری نسبت به گیاهانی که نیستند نیاز دارند. همچنین هنگام استفاده از گیاهان محلی باید از آب کمتری استفاده کنید، بنابراین به پایین نگه داشتن قبض آب شما کمک می کند.
 
اگر قصد دارید طراحی فضای سبز در منزل خود انجام دهید گیاهان خاصی را انتخاب کنید که در فصول مختلف با توجه به موقعیت مکانی شما و آب و هوای همراه آن شکوفا شوند. اگر در مورد این موضوع اطلاعات کافی ندارید بهتر است که ۵ اصل در طراحی فضای سبز را بدانید تا راحت تر بتوانید این کار را انجام دهید.

اگر می‌خواهید چمن‌تان به خوبی مراقبت‌شده به نظر برسد، از یک لبه روی تخت‌های خود استفاده کنید. یک امتیاز اضافی این است که لبه زدن می تواند ارزش اقامتگاه شما را نیز افزایش دهد. مطالعات نشان داده اند که فقط با انحنا دادن لبه های تخت گل، ارزش ملک شما می تواند یک درصد افزایش یابد.
 
کمی وقت بگذارید و درباره انواع گیاهان مناسب برای استفاده در طراحی محوطه خود تحقیق کنید. شما می توانید به مهد کودک محلی یا فروشگاه لوازم خانگی بزرگ خود بروید و در مورد گیاهانی که می فروشند از آنها سؤال کنید. هنگام در نظر گرفتن اینکه از کدام گیاهان استفاده کنید، همیشه نیازهای رشد در حیاط خود را در نظر داشته باشید.

باغ گل رضوان


 
هنگام شروع محوطه سازی باید نوع خاکی که ملک شما دارد در نظر گرفته شود. مطمئن شوید که گیاهانی که می خواهید رشد کنید در نوع خاک شما رشد می کنند. اگر خاکی که دارید محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند، می‌توانید آن را جایگزین کنید، آن را اصلاح کنید یا با استفاده از مالچ یا خرده‌های چوب بستر ایجاد کنید.
 
اگر قصد دارید باغچه ای بکارید یا حیاط خود را چشم انداز کنید، ابتدا مطمئن شوید که برق زیرزمینی یا خطوط آب را پیدا کنید. برخی از آنها را می توان درست در زیر سطح زمین قرار داد. هر حفاری با بیل، یا وسیله دیگر، اگر چیزی را بشکنید، ممکن است برای شما یک بسته هزینه داشته باشد!
 
راحت باش. اگر زمانی که خانه را خریداری کردید، محوطه سازی شما قبلا انجام شده بود، شروع از پایین به بالا می تواند وسوسه انگیز باشد. قبل از حفاری هر چیزی صبر کنید و تمام فصل را ببینید که چه چیزی را می توان ذخیره کرد و چه چیزی را باید حذف کرد. چیزی که در زمستان وحشتناک به نظر می رسد ممکن است در تابستان رشد کند، بنابراین می توانید چیزهای دیگری را در اطراف آن بکارید تا با باریدن دوباره برف، باغ را به زیبایی بازگردانید.
 
شما می دانید که می خواهید مردم در مورد شما و خانه شما چه فکری کنند، اما گاهی اوقات، برقراری ارتباط آنطور که می خواهید دشوار است. با استفاده از محوطه سازی، می توانید به دنیا نشان دهید که چقدر به خانه خود افتخار می کنید و چقدر از آن مراقبت می کنید. این مقاله راه های بسیار خوبی را به شما نشان داده است تا مطمئن شوید این اتفاق می افتد.
همچنین به شما پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی فضای سبز و زیبا سازی منزل را مطالعه کنید. طراحی فضای سبز در منزل می تواند کمک زیادی به افراد کند.