آرشیو بهمن ماه 1401

طراحی و اجرای فضای سبز

مهم ترین نکته ای که در طراحی فضای سبز حیاط فراموش می شود چیست؟

۵ بازديد
طراحی فضای سبز حیاط

 
گاهی اوقات، محوطه سازی خانه شما می تواند دشوار باشد، اما بیشتر اوقات سخت تر از آنچه که هست به نظر می رسد. اطمینان حاصل کنید که در مورد هر چیزی که محوطه سازی مستلزم آن است به درستی آموزش دیده اید. مقاله زیر با نکات مفید محوطه سازی بارگذاری شده است.
 
در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که یک پوشش جامد بر روی فضای بیرونی خود نصب کنید ، ایده بسیار بهتری است که میله های سایه باز را نصب کنید. از آنجایی که فضای باز وجود دارد، قسمت کمتری پوشیده می شود، اما باعث می شود گرمای بیشتری خارج شود تا خنک تر شوید.
 
قبل از شروع پروژه به این فکر کنید که چرا می خواهید حیاط خود را منظره سازی کنید. آیا به دنبال افزودن زیبایی هستید؟ آیا سعی دارید حریم خصوصی را اضافه کنید؟ آیا هدف شما کاهش نگهداری کلی ملک است؟ پاسخ به این سؤالات می تواند به شما در انتخاب انواع گیاهان مناسب کمک کند و پروژه محوطه سازی شما را برای تکمیل آسان تر کند.
 
پروژه محوطه سازی خود را با تهیه لیستی از مواد و موارد مورد نیاز خود شروع کنید. شما نمی خواهید بدون برنامه ریزی وارد آن شوید، و یاد بگیرید که اشتباه کرده اید، و نمی توانید پروژه خود را تکمیل کنید، زیرا موارد حیاتی را از دست می دهید.
 
قبل از خرید هر چیزی، وقت بگذارید و طرحی دقیق از باغ خود بکشید. شما باید دقیقاً بدانید که چیزها به کجا می روند و به چه ترتیبی برای ایجاد چشم انداز خود اقدام خواهید کرد. چند هفته به خود فرصت دهید تا طرح های خود را مرور کنید و در صورت نیاز چند تغییر ایجاد کنید.
 
یک عنصر حرکتی را به طراحی منظره خود اضافه کنید تا از احساس سفت و خسته کننده بیش از حد جلوگیری کنید. از علف‌های زینتی بلند و در حال نوسان گرفته تا گل‌های درخشانی که مرغ‌های مگس خوار را دعوت می‌کنند. شما گزینه های زیادی برای ایجاد احساس سرزندگی در حیاط خود دارید. حرکت، علاقه بصری را به شما می‌افزاید و شما را مجذوب می‌کند تا زمانی را در منطقه‌ای بگذرانید که برای ایجاد آن بسیار تلاش کرده‌اید.
 
تلاش بعدی خود برای محوطه سازی ممکن است بخواهید یک ویژگی آب را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. آب نماها نه تنها به دلیل ظاهرشان، بلکه به دلیل صداهای زیبایی که می توانند ایجاد کنند، بسیار جذاب هستند. گزینه های زیادی وجود دارد، از فواره گرفته تا رودخانه های مصنوعی که مطمئناً ظاهر حیاط شما را زیباتر می کند.
 
قبل از شروع با یک یا دو نفر حرفه ای صحبت کنید. حتی زمانی که شما طراح اصلی منظر هستید، باید در مورد پروژه های بزرگ به دنبال مشاوره حرفه ای باشید. آنها می توانند مطمئن شوند که شما هیچ اشتباه بزرگی مرتکب نمی شوید و در زمان و دردسر مجبور به انجام مجدد کارها صرفه جویی می کنید. اگر می دانید چه کاری انجام می دهید، نظر دوم در مورد این موضوع همچنان می تواند بسیار مفید باشد.
 
قبل از انتخاب هر گونه گیاهی برای محوطه سازی، میزان نور خورشیدی که خانه و حیاط شما دریافت می کند را اندازه گیری کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است متوجه شوید که گیاهی که به شدت به آن تکیه می‌کردید، از میزان نور مستقیم خورشید که دریافت می‌کنید زنده نمی‌ماند. شما می خواهید گیاهان را با نوری که در اطراف خانه خود دریافت می کنید مطابقت دهید تا مطمئن شوید که محوطه شما برای مدت طولانی سبز می ماند.
 
برای ایجاد یک طراحی منظر موفق، لازم است مناطق مختلف نور خورشید را در حیاط خود ارزیابی کنید. با درک اینکه کدام مناطق در طول روز آفتاب کامل، جزئی یا بدون آفتاب دریافت می کنند، می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد در فضای بیرونی خاص خود رشد می کنند.
 
همیشه ارزانتر بهتر نیست. از آنجایی که محوطه سازی بسیار گران است، بسیاری ممکن است وسوسه شوند که ارزان ترین متریال ها را خریداری کنند. این می‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد و در درازمدت هزینه‌های بسیار بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. تحقیق کن قبل از خرید به نظرات، نظرات کارشناسان و بازخورد مشتریان نگاه کنید.
  در طراحی فضای سبز حیاط  بیشتر ایجاد یک مسیر برای حرکت فراموش می شود. بهتر است این فضای از وسط فضای سبز گذر کند تا فردی که در حال گذر است روحیه اش عوض شود. بهتر است برای طراحی فضای سبز حیاط  https://baghegolerezvan.ir/yard-green-space-design با متخصصین این حوزه مشورت کنید.
هنگام برنامه ریزی یک پروژه محوطه سازی برای خانه خود، حتما با همسایگان خود رفتار دوستانه داشته باشید و رابطه ایجاد کنید. این می تواند مهم باشد زیرا ممکن است بتوانید با به اشتراک گذاشتن تجهیزاتی که خریداری یا اجاره می کنید، مقدار زیادی پول پس انداز کنید. همچنین ممکن است بتوانید تجربیات و نکات زیادی را با یکدیگر به دست آورید یا به اشتراک بگذارید.
 
گیاهانی را انتخاب کنید که در محیط کاشت رشد کنند. بهترین گیاهان آنهایی هستند که بومی منطقه هستند. با استفاده از گیاهان بومی منطقه، آنها به خوبی با نیازها و دماهای آبیاری سازگار خواهند شد. به عنوان مثال، اگر در آب و هوای خنک‌تری زندگی می‌کنید و گیاهان گرمسیری می‌کارید، نگهداری از گیاهان سخت‌تر می‌شود و لازم است آن گیاهان را در زمستان به داخل خانه منتقل کنید.
 
اگر می‌خواهید چمن‌تان به خوبی مراقبت‌شده به نظر برسد، از یک لبه روی تخت‌های خود استفاده کنید. یک امتیاز اضافی این است که لبه زدن می تواند ارزش اقامتگاه شما را نیز افزایش دهد. مطالعات نشان داده اند که فقط با انحنا دادن لبه های تخت گل، ارزش ملک شما می تواند یک درصد افزایش یابد.
 
برای کمک به برنامه ریزی پروژه چشم انداز بعدی خود، از یک متخصص کمک بگیرید. ممکن است هزینه اولیه کمی داشته باشد، با این حال توصیه‌هایی که یک متخصص می‌تواند به شما ارائه دهد می‌تواند با کمک به جلوگیری از اشتباهات احتمالی (و پرهزینه) در زمان، پول و موارد دیگر صرفه‌جویی کند. یک بحث سریع یک ساعته باید به شما ایده بدهد و به شما کمک کند تا شروع کنید.
 طراحی فضای سبز حیاط
لوازم جانبی خاصی را به باغ خود اضافه کنید. مجسمه‌ها، نیمکت‌ها، تابلوها و آب‌نماها می‌توانند اضافات زیبایی به حیاط شما بسازند. آنها به ایجاد ظاهری منحصر به فرد کمک می کنند که طراحی کلی شما را تحسین کند. فقط مطمئن باشید که بیش از حد این کار را انجام ندهید وگرنه ممکن است باغ شما ژولیده به نظر برسد.
 
گیاهان را فقط به این دلیل که نوع مورد علاقه شما هستند در باغ خود قرار ندهید. به نفع شماست که گیاهان را مطابق با آنچه که فضای خانه و حیاط شما را تکمیل می کند، پرورش دهید. پرورش چیزی که درگیر شود فقط هزینه ای در بر خواهد داشت و خانه شما را به جای زیباتر ناسازگار نشان می دهد.
 
محوطه سازی قابل دسترسی است اما هنوز نیاز به تحقیق و کار زیادی دارد. اگرچه ممکن است برای برخی دلهره آور باشد، اما با صرف مطالعه و زمان لازم، می توان مهارت های لازم برای افزودن زیبایی به فضاهای بیرونی خود را به دست آورد. زمانی که بدانید چگونه کاری را از آنجا انجام دهید، تمام آن کاربردی و یادگیری است، بنابراین این به شما بستگی دارد که اکنون به آن برسید. از توصیه های به اشتراک گذاشته شده در اینجا استفاده کنید تا یاد بگیرید که چگونه یک حیاط محوطه سازی شده ایجاد کنید که بتوانید به آن افتخار کنید.

تاثیر استفاده از گیاهان با ارتفاع بالا چیست؟

۷ بازديد

طراحی باغچه

 

تفاوت بین یک حیاط هوم و یک فضای بیرونی خیره کننده، اغلب به محوطه سازی خوب خلاصه می شود. با این حال، قبل از قرار دادن بیل در زمین برای اولین بار، چیزهای زیادی برای یادگیری و کشف وجود دارد. ایده ها و نکات موجود در این قطعه را جدی بگیرید و به زودی قادر خواهید بود یک فضای بیرونی چشمگیر برای خانه خود طراحی کنید.

 

اگر دفعه بعد که نیاز به حفاری برای پروژه محوطه سازی خود دارید می ترسید خطوط برق یا سایر زیرساخت ها آسیب ببینند، ابتدا با یک خط کمک "ایمن حفاری" تماس بگیرید. این سرویس که در شمال شرقی ایالات متحده رایج شده است، به شما این امکان را می دهد که قبل از حفاری دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که در حین انجام کارهای محوطه سازی به چیزی آسیب نرسانید.

 

بوته ها و پرچین های خود را مرتباً کوتاه کنید. اگر پرچین یا بوته ای را زمانی که تازه شروع به رشد کرده است کوتاه کنید، این یک فرآیند سریع و آسان خواهد بود. اگر صبر کنید تا بوته به طور کامل رشد کند، می توانید انتظار داشته باشید که پروژه تمام روز طول بکشد. تعمیر و نگهداری منظم ساده ترین راه برای عالی نگه داشتن محوطه سازی شماست.

 

سعی کنید با چمن خود رشد ریشه عمیق را تقویت کنید. شما می توانید این کار را از طریق کوددهی و آبیاری مناسب، کنترل کاهگل و مراقبت از ارتفاع چمن خود انجام دهید. با رشد عمیق ریشه، مجبور نخواهید بود که چمن خود را به دفعات آبیاری کنید، و کمتر از خشکی رنج می برد.

 

استفاده از پیت ماس یک راه بسیار خوب برای اطمینان از زنده ماندن گیاهان شما است. مقدار زیادی مواد مغذی را برای گیاهان فراهم می کند و به آنها کمک می کند زیبا بمانند. همچنین می تواند با افزودن کمی کنتراست به محوطه سازی شما جذاب تر به نظر برسد.

 

قبل از اینکه از بیل و چرخ دستی بیرون بیایید، یک برنامه ریزی دقیق برای پروژه محوطه سازی خود داشته باشید. شما واقعاً باید قبل از شروع به اهداف خود فکر کنید. پس از تکمیل شدن از این فضای بیرونی برای چه چیزی استفاده خواهید کرد؟ آیا برای ساکت نشستن و کتاب خواندن است یا برای پذیرایی از مهمان؟ دانستن اهداف خود قبل از شروع به شما کمک می کند تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 نکته مهمی که در زمینه طراحی باغچه باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از گیاهان با ارتفاع بالا به گسترش دید باغچه شما کمک می کند و می توانید به واسطه آن ها، فضا باغچه خود را تقسیم به بخش های کوچکتر کنید و این تصور را ایجاد کنند که فضا بزرگتر از چیزی است که واقعاً وجود دارد. در طراحی باغچه توجه به کوچک ترین نکات می تواند سبب ایجاد بزرگ ترین نتیجه ها شود.

هرکسی که می‌خواهد با بودجه محدود اموال خود را چشم‌انداز کند، باید به خاطر داشته باشد که لازم نیست همه کارها را یکجا انجام دهند. مطلقاً هیچ ضرری در مورد تقسیم پروژه شما در فازهای مختلف وجود ندارد. این در واقع می تواند آن را از نظر مالی امکان پذیرتر کند. فقط کافی است هر مرحله از فرآیند خود را یادداشت کنید و سپس آنهایی را که برای پایان دادن به آنها مهم هستند را انتخاب کنید.

 

حدس زدن و برنامه ریزی به مقدار مالچ، ماسه، سنگ و غیره ممکن است برای تکمیل موفقیت آمیز پروژه خود بسیار دشوار باشد. تا حدی، باید مطمئن شوید که همه کارها را در مرحله انجام می دهید. تا آنجایی که مقدار هر یک از این مواد را برنامه ریزی می کنید، حساب خود را انجام دهید و به مشخصات توجه کنید.

 

بر سازماندهی گیاهان و باغ تمرکز کنید که شباهت های مراقبت و درمان را در نظر می گیرد. بسیاری از گیاهان کود مشترک و نیازهای نگهداری مشترک دارند. اگر گیاهان را بر اساس نیازهای بهداشتی آنها، از جمله قرار گرفتن در معرض نور خورشید، با هم گروه بندی کنید، با تجمیع تلاش، زمان نگهداری خود را به حداقل می رسانید. پاهای شما در پایان روز از شما تشکر خواهند کرد.

 

خرید آنلاین. اینترنت خرید را بسیار آسان کرده است. با اینترنت می توانید تقریباً هر چیزی را پیدا کنید و با کلیک یک دکمه قیمت ها را مقایسه کنید. هنگام خرید مواد از این به نفع خود استفاده کنید. اغلب، معاملات آنلاین بهتری را نسبت به یک فروشگاه فیزیکی پیدا خواهید کرد.

 

قبل از اینکه هر چیزی را برای آن بخرید، وقت بگذارید و یک برنامه مکتوب برای محوطه سازی خود تهیه کنید. حتی می توانید قبل از شروع به خرید، کاشت و ساختن، طرح خود را ترسیم کنید. این به شما کمک می کند تا در هزینه هایی که لزوماً به آنها نیاز ندارید، صرفه جویی کنید.

 

سعی نکنید یکباره به محوطه سازی کل ملک خود بپردازید. خوب است که یک برنامه رویایی کلی داشته باشید که در نهایت می خواهید حیاط خانه شما چگونه باشد. با این حال، از نظر مالی و روانی می تواند طاقت فرسا باشد که سعی کنید آن را به یکباره انجام دهید. در عوض، کار را به چند مرحله تقسیم کنید و هر بار روی یک قطعه کار کنید.

 

زمانی که در حال طراحی فضای زندگی در فضای باز خود هستید، در دام این فکر نیفتید که ارزان تر است. محوطه سازی گران است، بنابراین خرید ارزان ترین مصالح موجود می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، مواقعی وجود دارد که هزینه کمی بیشتر و به دست آوردن کیفیتی که ماندگار است، سودمند است. علاوه بر این، اگر در ابتدا کمی بیشتر بپردازید، ممکن است ضمانت بازگشت پول دریافت کنید، و اگر گیاهان گران قیمت بمیرند، این می تواند بسیار ارزشمند باشد.

 

آیا می خواهید حیاط شما منحصر به فرد به نظر برسد؟ ایجاد یک باغ سنگی را در نظر بگیرید. مراقبت از باغ های صخره ای آسان است و در طول سال جالب به نظر می رسد. می توانید سنگ های خود را از یک سایت طبیعی تهیه کنید و گیاهانی مانند گلسنگ را معرفی کنید که در بین سنگ ها رشد می کنند.

 طراحی باغچه

همانطور که برای ایجاد منظره خود برنامه ریزی می کنید، مطمئن شوید که فضایی برای رشد گیاهان خود ایجاد کرده اید. به عنوان مثال، درختی که در نزدیکی پایه یک خانه کاشته می شود، می تواند تا زمانی که شروع به رشد کند و باعث ایجاد ترک های پایه شود، زیبا به نظر برسد. قبل از کاشت هر چیزی بلوغ را در نظر بگیرید تا از تعادل مناسب در محوطه سازی خود اطمینان حاصل کنید.

 

سالانه ها را به عنوان نقاط کانونی ممکن و به عنوان لهجه های بالقوه در طرح محوطه سازی خود در نظر بگیرید. از آنها برای قاب بندی عناصر ضروری حیاط خود استفاده کنید. آنها رنگ و بافت سریعی را به حیاطی می دهند که ممکن است بهترین تعادل گیاهان چند ساله را نداشته باشد. یادت باشه. با این حال، این یک ساله یک ویژگی موقت در یک حیاط است.

 

فراموش نکنید که می توانید منظره خود را با وسایلی جدا از گیاهان تزئین کنید. اگر از وسایلی مانند کوزه، شیشه، نورپردازی و سنگ های تزئینی استفاده کنید، می تواند بسیار بهتر به نظر برسد. سعی کنید از تزئینات مختلف در اطراف منظره مانند آلاچیق، حمام پرندگان یا برخی آبنماها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کمتر، بیشتر است، بنابراین سعی کنید از شلوغ شدن کارها جلوگیری کنید.

 

وقتی صحبت از ایجاد یک خانه زیبا می شود، هیچ جایگزینی برای طراحی منظره خوب وجود ندارد. از آنجایی که اطلاعات زیادی در مورد موضوع موجود است، منطقی است که زمان لازم را برای یافتن ایده ها و مفاهیم مرتبط با نیازهای خاص خود صرف کنید. راهنمایی در این قطعه می تواند مکانی عالی برای شروع باشد.

در طراحی فضای سبز حیاط چه چیزی مهم است؟

۴ بازديد
طراحی فضای سبز حیاط

 
هر کسی که خانه دارد می خواهد به آن افتخار کند. وقتی خانه ای به نظر می رسد که به درستی نگهداری نشده است، افتخار کردن به آن واقعاً دشوار است. خوشبختانه، با محوطه سازی، می توانید خانه خود را از یک خانه معمولی به یک خانه دیدنی تبدیل کنید! برای یادگیری چند ترفند حرفه ای محوطه سازی به خواندن ادامه دهید.
 
گیاهان بومی را برای حیاط خود انتخاب کنید. گونه های بومی به توجه کمتری نیاز دارند زیرا در محیطی زندگی می کنند که به طور طبیعی برای رشد آنها مساعد است. این بدان معنی است که آنها کم تعمیر و نگهداری هستند. فروشگاه باغبانی محلی شما می تواند تمام اطلاعاتی را که در مورد گیاهان بومی نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد.
 
باید بدانید که قیمت ها از فصلی به فصل دیگر در نوسان است. شما باید قیمت ها را برای مواد مورد نیاز خود مقایسه کنید و منتظر لحظه مناسب برای خرید آنها باشید. خرید در مقادیر زیاد نیز راه خوبی برای صرفه جویی در هزینه است: از ذخیره موادی که می دانید بعداً استفاده خواهید کرد نترسید.
 
قبل از شروع پروژه به این فکر کنید که چرا می خواهید حیاط خود را منظره سازی کنید. آیا به دنبال افزودن زیبایی هستید؟ آیا سعی دارید حریم خصوصی را اضافه کنید؟ آیا هدف شما کاهش نگهداری کلی ملک است؟ پاسخ به این سؤالات می تواند به شما در انتخاب انواع گیاهان مناسب کمک کند و پروژه محوطه سازی شما را برای تکمیل آسان تر کند.
 
یک نکته عالی برای محوطه سازی که هر کسی و هرکسی باید آن را اجرا کند این است که قبل از شروع هر کاری ترسیم کند که دوست دارد محوطه سازی آنها چگونه باشد. ایجاد یک طرح دقیق به شما چیزی می دهد که در حین کار به آن اشاره کنید و همچنین به شما ایده می دهد که پروژه شما پس از اتمام چگونه خواهد بود.
 
از کنتراست برای جلب توجه به محوطه سازی خود استفاده کنید. سعی کنید اقلامی را بکارید که از نظر رنگ، فرم و بافت بسیار متفاوت از یکدیگر باشند. به یک چرخ رنگ نگاه کنید، رنگ هایی را که در مقابل یکدیگر قرار دارند انتخاب کنید و سپس کاشت آن رنگ ها را با هم جفت کنید. این تنوع جلوه بهتری به منظره شما می دهد.
 
از تعادل استفاده کنید نه تقارن. توزیع متعادل گیاهان یک نقطه کانونی ایجاد می کند، اما باغ هرگز نباید متقارن باشد. به عنوان مثال، یک درخت بزرگ در سمت چپ باغ را می توان با دو درخت کوچکتر در سمت راست متعادل کرد. این جلوه بسیار مطلوب تری در باغ ایجاد می کند، در حالی که ظاهر متقارن کاملاً غیر طبیعی به نظر می رسد.
 
آنچه را که نیاز دارید را در مراحل مختلف خریداری کنید. خرید همه چیز در یک زمان ممکن است بسیار گران باشد. در مورد پروژه خود فکر کنید و آن را به چند مرحله تقسیم کنید. هر بار آنچه را که نیاز دارید بخرید. این شما را از بدهی های اعتباری باز می دارد، به شما این امکان را می دهد که پروژه خود را در حین حرکت ارزیابی کنید و به شما کمک می کند تا در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید.
 
برای به دست آوردن بیشترین سود هنگام خرید گیاهان برای محوطه سازی، به دنبال گیاهان چند ساله زیبا باشید. این گونه ها سال به سال بازمی گردند و آنها را برای طراحی چشم انداز کم تعمیر و نگهداری ایده آل می کند. زنبق، زنبق روز، لاله، دیانتوس صورتی، فلوکس و گندم سیاه وحشی همگی نمونه‌های عالی از گیاهان چند ساله گلدار هستند که می‌توانید برای چندین فصل از آنها لذت ببرید.
 
خرید مواد خود را به صورت مرحله ای شروع کنید. تعداد کمی از مردم می توانند همه چیز را برای پروژه های خود به یکباره بخرند. با تقسیم پروژه‌ها به چند فاز، می‌توانید هزینه‌های مورد نیاز خود را در حین حرکت پرداخت کنید. این ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند، به شما کمک کند پیشرفت خود را پیگیری کنید و به شما اجازه می دهد برنامه ها را قبل از مرحله بعدی تنظیم کنید.
 
هر زمان که در حال طراحی منظره خود هستید، مطمئن شوید و از سنگ و سنگریزه در طراحی خود استفاده کنید. سنگ‌ها و سنگریزه‌های تزئینی تضاد خوبی به فضای سبز ارائه شده توسط گیاهان شما می‌افزایند و واقعاً می‌توانند جلوه کل چشم‌انداز شما را بهتر کنند. فقط مطمئن شوید که سنگ هایی را انتخاب کنید که منظره شما را تحسین کنند.
 
قبل از استخدام یک طراح منظر حرفه ای، مراجع دریافت کنید. هزینه نیز مهم است، اما نمونه‌هایی از کار آنها بلافاصله به شما می‌گویند که آیا می‌توانند پروژه شما را به انجام برسانند یا خیر.
 
یک راه عالی برای برجسته کردن فضای سبز خود استفاده از درختان گلدار است. این واقعاً می تواند کمی سرزندگی به چشم انداز شما بیافزاید زیرا می تواند رنگ های مختلفی را اضافه کند. استفاده از این موارد را به عنوان مرزی برای کل طراحی محوطه خود در نظر بگیرید. وقتی درختان شکوفا شوند، واقعا عالی به نظر می رسند.
 
برای ایجاد یک طراحی منظر موفق، لازم است مناطق مختلف نور خورشید را در حیاط خود ارزیابی کنید. با درک اینکه کدام مناطق در طول روز آفتاب کامل، جزئی یا بدون آفتاب دریافت می کنند، می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد در فضای بیرونی خاص خود رشد می کنند.
 در طراحی فضای سبز حیاط باید حتما یک مسیر برای خروج از منزل ایجاد کنید. این نکته ای است که بیشتر افراد در طراحی فضای سبز حیاط به آن توجه نمی کنن.
بزرگترین درختی را که بودجه شما اجازه می دهد بخرید. حتی اگر قصد دارید سال ها در خانه خود زندگی کنید، به یاد داشته باشید که بیشتر درختان بسیار کند رشد می کنند. در حالی که ممکن است فقط بتوانید یک درخت را بخرید، عناصر کمی از محوطه سازی تاثیری به اندازه جسور و جذاب دارند. درختی را انتخاب کنید که در آب و هوای بومی و نوع خاک رشد کند.
 
قبل از شروع پروژه، هزینه های نگهداری حیاط تازه محوطه سازی شده خود را در نظر بگیرید. کودها و آفت کش ها در صورت استفاده از یک معامله خوب در طول یک سال بسیار گران هستند. اگر می خواهید یک استخر داشته باشید، در نظر بگیرید که مواد شیمیایی سالانه چقدر برای شما هزینه دارد، به علاوه هزینه های نگهداری احتمالی. اینها مواردی هستند که اغلب فراموش می شوند و به سرعت جمع می شوند.
 
فضای منفی زیادی بین گیاهان بلند نگذارید. برای پر کردن فضا از گیاهانی استفاده کنید که به گیاهان "پوشش زمین" معروف هستند. شما می توانید با استفاده از گونه های خزنده، پراکنده مانند وینکا ، ارس، پیچک یا فلوکس خزنده از رشد علف های هرز جلوگیری کرده و مقدار علف مورد نیاز خود را کاهش دهید . این گیاهان علاوه بر مزایای نگهداری، تنوع و جذابیت زیبایی شناسی پروژه محوطه سازی شما را افزایش می دهند.
 
اکنون که کمی بیشتر در مورد محوطه سازی می دانید، باید با تمرین مهارت های خود راحت تر باشید. تنها راه برای اینکه واقعاً در چیزی خوب شوید این است که با آن کار کنید. با استفاده از نکات و ترفندهایی که در این مقاله ارائه شد، در کمترین زمان مانند یک حرفه ای محوطه سازی خواهید کرد.

در طراحی فضای سبز ویلا چه چیزی باعث ایجاد یک فضای مناسب می شود؟

۵ بازديد
طراحی فضای سبز ویلا
 
وقتی خانه شما به درستی محوطه سازی شده باشد، قطعا جذاب تر خواهد بود. با این حال، اگر شما مانند اکثر مردم هستید، ممکن است کنجکاو باشید که خودتان چه کاری می توانید انجام دهید تا محوطه سازی خود را بهتر کنید. این مقاله را بخوانید تا در مورد محوطه سازی بیشتر بدانید تا بتوانید فضای بیرونی خانه خود را جذاب تر کنید.
 
هنگام برنامه ریزی یک پروژه محوطه سازی برای خانه خود، مطمئن شوید که ابتدا طرح خود را روی کاغذ بیاورید. این به شما کمک می کند مفهوم خود را تجسم کنید و مطمئن شوید که پروژه شما کار می کند. این به شما کمک می کند تا زمان و پول خود را با یک برنامه نادرست تلف نکنید.
 
اگر می خواهید پاسیو بتونی نصب کنید، باید مطمئن شوید که بزرگ نیست. اندازه متوسط پاسیو 12 تا 14 فوت است و داشتن چیزی که بسیار بزرگتر از آن باشد تنها منجر به ایجاد گرمای بیشتر می شود.
 
چند فصلی کردن باغ به شما این امکان را می دهد که از فضای سبز خود نهایت استفاده را ببرید. به دنبال گیاهان و درختچه هایی باشید که در زمان های مختلف در طول سال شکوفا می شوند. همچنین ممکن است کاشت درختان یا گیاهان همیشه سبز غیر معمول را به عنوان راهی برای برجسته کردن حیاط خود در نظر بگیرید.
 
اگر قصد دارید گل ها را در برنامه های محوطه سازی خود بگنجانید، ممکن است بخواهید آنها را لایه بندی کنید. اگر آنها را طوری بکارید که بلندترین آنها در پشت و کوچکترین آنها در جلو باشند، اجازه می دهید همه گلها به راحتی از نمای اولیه قابل مشاهده باشند. اگر شما با بزرگترین در شمال روبرو هستید، همچنین اجازه رشد مطلوب را می دهید.
 
وقتی صحبت از محوطه سازی به میان می آید، زمان خرید شما می تواند همه چیز را معنی کند. خرید برخی از اقلام در فصول خاص می تواند به معنای پرداخت بسیار کمتر برای آن اقلام باشد. مطمئن شوید که به فروش توجه می کنید، اما در عین حال، باید مطمئن شوید که به برنامه خود نیز پایبند هستید.
 
وقتی نوبت به برنامه های محوطه سازی می شود، منظره سخت خود را فراموش نکنید. عرشه یا پاسیو یک جنبه مهم در ظاهر چشم انداز شما است. گزینه های زیادی برای عرشه ها و پاسیوها وجود دارد که شامل طرح های سنگی یا چوب هایی است که با رنگ درختان، درختچه ها و گل های شما هماهنگ است. این جنبه مهم را فراموش نکنید.
 
خرید مواد خود را به صورت مرحله ای شروع کنید. تعداد کمی از مردم می توانند همه چیز را برای پروژه های خود به یکباره بخرند. با تقسیم پروژه‌ها به چند فاز، می‌توانید هزینه‌های مورد نیاز خود را در حین حرکت پرداخت کنید. این ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند، به شما کمک کند پیشرفت خود را پیگیری کنید و به شما اجازه می دهد برنامه ها را قبل از مرحله بعدی تنظیم کنید.
توجه به تعادل و بالانس در طراحی فضای سبز ویلا به شما کمک می کند تا به خوبی فضا سبز را در محیط پیرامون ویلا خود اجرا کنید. برای طراحی فضای سبر ویلا در باغ گل رضوان می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.
 
اگر خانه بسیار کوچکی دارید، مراقب استفاده خود از درختان بزرگ باشید. درختان بزرگ زمانی که در حیاط یک خانه بسیار کوچک قرار می گیرند می توانند طاقت فرسا باشند. آنها می توانند حواس خانه را پرت کنند و حتی ممکن است آن را کوچکتر از آنچه هست جلوه دهند. به جای آن انواع کوچکتر را انتخاب کنید.
 
قبل از شروع پروژه محوطه سازی، هزینه های مورد انتظار خود را تعیین کنید. بسیاری از گیاهان دارای قیمت فصلی هستند و ممکن است تنها در چند هفته قیمت آنها تغییر کند. فصول گیاهان را بشناسید و هزینه های ثابت پروژه خود را دریافت کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنید، زیرا می توانید برنامه های خود را به سمت صرفه جویی در هزینه گیاهان فصلی سوق دهید.
 
قبل از انتخاب هر گونه گیاهی برای محوطه سازی، میزان نور خورشیدی که خانه و حیاط شما دریافت می کند را اندازه گیری کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است متوجه شوید که گیاهی که به شدت به آن تکیه می‌کردید، از میزان نور مستقیم خورشید که دریافت می‌کنید زنده نمی‌ماند. شما می خواهید گیاهان را با نوری که در اطراف خانه خود دریافت می کنید مطابقت دهید تا مطمئن شوید که محوطه شما برای مدت طولانی سبز می ماند.
 
هر زمان که قصد دارید پروژه محوطه سازی را خودتان انجام دهید، به طور کلی ایده خوبی است که ابتدا با یک متخصص صحبت کنید. در حالی که مجبور نیستید یک معمار منظر استخدام کنید تا محوطه سازی خود را برای شما انجام دهد، دریافت یک مشاوره سریع هزینه زیادی نخواهد داشت و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.
 
در شب، اگر می خواهید چمن، گیاهان و سایر جنبه های فضای بیرونی خود را به رخ بکشید، ممکن است بخواهید روی نورپردازی منظره سرمایه گذاری کنید. این چراغ‌ها را می‌توان در بالای پیاده‌رو، چمن‌زار یا پیاده‌رو قرار داد و می‌توان آن‌ها را در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم خانگی در منطقه شما خریداری کرد.
 
خرید گیاهان یکساله و چند ساله معمولی در فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی نسبت به خرید در گلخانه ارزان‌تر است. این نوع گیاهان قرار است از کیفیت یکسانی برخوردار باشند و نیازی به صرف هزینه زیادی برای آنها ندارید. گیاهان را بدون توجه به اینکه از کجا خریداری می کنید، قبل از خرید آنها را از نزدیک بررسی کنید.
 
آیا می خواهید حیاط خود را خصوصی تر کنید؟ باید به فکر استفاده از گیاهان بامبو باشید. گیاهان بامبو خیلی سریعتر از هر درخت یا درختچه ای رشد می کنند و حریم خصوصی مورد نیاز را برای شما فراهم می کنند. علاوه بر این، نگهداری از آنها آسان است و باعث می شود حیاط شما عجیب تر به نظر برسد.
 
از درختچه ها و درختان گلدار برای ظاهری چشمگیر استفاده کنید. برخی از درختچه ها در بهار گل می دهند و در پاییز برگ های رنگی دارند. درختان سیب در فصل بهار شکوفه های خوش ظاهر و معطری دارند و گونه های خاصی سیب های خوش طعمی تولید می کنند. خرچنگ گلدار زیباترین شکوفه ها را دارد اما میوه آن برای خوردن بسیار کوچک است.
 
طراحی فضای سبز ویلا

موفقیت طولانی مدت محوطه سازی شما به آماده سازی خاک قبل از شروع کاشت بستگی دارد. اگر خاک خود را حالت دهید و مالچ اضافه کنید، نه تنها تلاش شما رشد گیاه را افزایش می دهد، بلکه تعداد علف های هرز را نیز به میزان قابل توجهی در محوطه سازی شما کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای آماده سازی خاک، کاهش مقدار آب است که برای حفظ محوطه سازی زیبا و سالم به آن نیاز دارید.
 
همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، خانه شما زمانی جذاب تر می شود که فضای بیرونی مناسبی داشته باشد. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که برای رسیدن به این ظاهر چه کاری می توانند انجام دهند. اکنون که این مقاله را خوانده اید لازم نیست نگران این موضوع باشید. شما در مسیر درستی برای داشتن بهترین محوطه سازی در بلوک هستید.

پیش از طراحی روف گاردن باید چه کاری انجام داد؟

۷ بازديد
طراحی روف گاردن

 
یک منظره زیبا موضوع عکس، نقاشی و حتی مجسمه سازی است. داشتن یک چشم انداز زیبا و قابل مشاهده از پنجره های خانه شما، یک راه عالی برای بهبود کل خانه شما است. کار در حیاط شما می تواند یک واحه در ملک شما ایجاد کند، اما باید یاد بگیرید که چگونه آن را به درستی انجام دهید. با رعایت نکات این مقاله می توانید چیزهای زیادی بیاموزید.
 
اگر در محلی کاشت می‌کنید که شیب بسیار زیادی به آن دارد، باید مطمئن شوید که گیاهان مقاوم به خشکی رشد می‌کنید. این به این دلیل است که آنها در یک زاویه قرار دارند و آب را به خوبی در خود نگه نمی دارند. از آنجایی که آنها در یک زاویه قرار دارند، می توانند به نور خورشید بیشتری دسترسی داشته باشند.
 
به نیازهای آب فکر کنید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که باران زیادی نمی بارد، سعی کنید از گیاهانی استفاده کنید که به آب زیادی نیاز ندارند. چمن بیش از هر نوع گیاه دیگری به آب نیاز دارد، بنابراین چمن خود را با تراشه های چوب، شن یا نوعی پوشش زمین که برای مناطق با خشکی زیاد مناسب است جایگزین کنید.
 
برای صرفه جویی در هزینه، می توانید اقلامی مانند مالچ یا ظروف را از یک انبار لوازم خانگی خریداری کنید. کیفیت این اقلام تفاوت چندانی نخواهد داشت. با این حال، برای خرید گیاهان و سایر محصولات خود مانند سموم دفع آفات به جای اکتفا به محصولات بی کیفیت، باید به مهد کودک بروید.
 
یک راه عالی برای تعیین اینکه کدام گیاهان را می خواهید در محوطه سازی خود بگنجانید، بازدید از یک مرکز باغبانی است. این به شما این امکان را می دهد که انواع زندگی گیاهان را مشاهده کنید تا بتوانید تعیین کنید که کدام گیاهان به بهترین وجه متناسب با سبک شما هستند. از مرکز باغبانی محلی خود دیدن کنید تا به شما کمک کند محوطه سازی خود را تا حد امکان زیبا کنید.
 
سعی کنید قبل از شروع کار روی چشم انداز خود با یک حرفه ای صحبت کنید. ممکن است برای پیش‌نویس کل پروژه‌تان به یک طراح منظر یا معمار نیاز نداشته باشید، اما برای کمتر از 100 دلار، مشاوره‌ای که حدود یک ساعت طول می‌کشد می‌تواند ارزش پول را داشته باشد، اگر بعداً از انجام اشتباهات پرهزینه جلوگیری کند.
 
قبل از رفتن به فروشگاه محوطه سازی، منطقه ای را که قرار است کاشت کنید، اندازه گیری کنید. این امر تشخیص اینکه واقعاً چه مقدار از هر مورد نیاز دارید را بسیار آسان تر می کند. این مرحله ساده می تواند تضمین کند که با کمبود یا مازاد مواد مواجه نشوید.
 
وقتی صحبت از محوطه سازی به میان می آید، زمان خرید شما می تواند همه چیز را معنی کند. خرید برخی از اقلام در فصول خاص می تواند به معنای پرداخت بسیار کمتر برای آن اقلام باشد. مطمئن شوید که به فروش توجه می کنید، اما در عین حال، باید مطمئن شوید که به برنامه خود نیز پایبند هستید.
 
بهترین راه برای خراب کردن یک پروژه محوطه سازی، نداشتن برنامه است. بدون برنامه ریزی قبلی، پروژه محوطه سازی شما مانند انبوهی از گیاهان و اقلام نامتناسب به نظر می رسد. از یک تکه کاغذ گراف ساده استفاده کنید و قبل از خرید هر چیزی برای حیاط، طرح جدید خود را ترسیم کنید.
 
اگر می خواهید با طرح محوطه سازی خود به رویاهای خود برسید، ممکن است بخواهید با یک متخصص مشورت کنید. حرفه ای کارهای محوطه سازی زیادی انجام داده است و تجربه دارد که ببیند چگونه می توان از ویژگی های طبیعی در حیاط شما برای به حداقل رساندن هزینه و بهبود ظاهر استفاده کرد.
 
قبل از شروع هر پروژه محوطه سازی، مهم است که کدهای شهرستان یا قوانینی را که ممکن است نیاز به رعایت آنها داشته باشید بررسی کنید. به عنوان مثال، برخی از گیاهان و اشیاء سنگین وجود دارند که در بالای یک زمین تخلیه سپتیک مجاز نیستند. یک بررسی ساده با شهرستان می تواند میدان تخلیه را پیدا کند و به شما کمک کند از فاجعه جلوگیری کنید!
 
آیا می خواهید حیاط خود را خصوصی تر کنید؟ باید به فکر استفاده از گیاهان بامبو باشید. گیاهان بامبو خیلی سریعتر از هر درخت یا درختچه ای رشد می کنند و حریم خصوصی مورد نیاز را برای شما فراهم می کنند. علاوه بر این، نگهداری از آنها آسان است و باعث می شود حیاط شما عجیب تر به نظر برسد.
 
هنگام محوطه سازی محل سکونت خود، مهم است که نوع سیستم آبیاری مورد نظر خود را در نظر بگیرید. به همان اندازه مهم است که هر قسمت از چشم انداز را اجرا کنید. گزینه های زیادی از جمله سیستم های آبیاری زیرزمینی، شیلنگ های خیساندن، آبپاش ها و موارد دیگر وجود دارد.
 
لوازم جانبی خاصی را به باغ خود اضافه کنید. مجسمه‌ها، نیمکت‌ها، تابلوها و آب‌نماها می‌توانند اضافات زیبایی به حیاط شما بسازند. آنها به ایجاد ظاهری منحصر به فرد کمک می کنند که طراحی کلی شما را تحسین کند. فقط مطمئن باشید که بیش از حد این کار را انجام ندهید وگرنه ممکن است باغ شما ژولیده به نظر برسد.
پیش از طراحی روف گاردن باید از افراد یا مجموعه های متخصص مانند باغ گل رضوان مشاوره بگیرید. گرفتن مشاوره از این مجموعه ها به شما کمک می کند تا بهترین خروجی را داشته باشید. طراحی روف گاردن https://baghegolerezvan.ir/design-and-implementation-of-roof-garden نیازمند دانش و تجربه کافی است.
 
هنگام خرید گل به دنبال گیاهان چند ساله با رتبه بندی منطقه خود باشید. گیاهان یک ساله برای ایجاد سریع یک گلدان رنگارنگ عالی هستند، اما باید سال بعد دوباره کاشته شوند. گیاهان چند ساله سال به سال برمی گردند و از کار و هزینه نگهداری یک باغ گل زیبا کم می کنند.
 
اگر دوست دارید به حیاط خود زیبایی بیافزایید، از گیاهان گلدار و درختان مختلف استفاده کنید تا کمی رنگ به آن ببخشید. حتی درختچه ها نیز دارای مجموعه ای شگفت انگیز از بافت ها و رنگ ها هستند. علاوه بر این، گونه های درختی را در نظر بگیرید که در فصل شکوفه های زیادی دارند، مانند درختان گیلاس.
 
گیاهانی را برای تعریف در هر فصل انتخاب کنید. گونه های مختلف گیاهان در زمان های مختلف سال شکوفه می دهند یا شاخ و برگ های رنگارنگ را نشان می دهند. هنگام خرید گیاهان برای پروژه محوطه سازی خود، مطمئن شوید که ویژگی های فصلی را در نظر گرفته اید. انتخاب گیاهان خود را با انتخاب چند گیاه برای هر یک از چهار فصل متعادل کنید.
طراحی روف گاردن
 
یک راه عالی برای زیباتر کردن فضای سبز، اضافه کردن نور جذاب در فضای باز است. لامپ های خورشیدی کوچک در مسیر ورودی، یا در مناطق کاشت می توانند لهجه ای دوست داشتنی به حیاط شما یا گیاهان و درختان خاص ارائه دهند. آنها را می توان با ارزان قیمت در فروشگاه لوازم خانگی محلی شما خریداری کرد و به راحتی نصب کرد.
 
به سادگی استفاده از اطلاعاتی که در اینجا استفاده کرده اید، چشم انداز شما در مقابل چشمان شما تغییر خواهد کرد. وقت خود را صرف کنید تا یاد بگیرید که چگونه کارهایی را که انجام داده اید حفظ کنید، تا بتوانید سال ها از تغییرات لذت ببرید. به نیشگون گرفتن و کشیدن و کامل ادامه دهید و از نتایج شگفت زده خواهید شد!

در طراحی دیوار سبز چه چیزی مهم است؟

۵ بازديد


طراحی دیوار سبز 

اگر به فروش خانه خود فکر می کنید، یا فقط می خواهید آن را جذاب تر کنید، محوطه سازی کار بسیار خوبی است. چه در حوزه محوطه سازی تازه کار باشید و چه حرفه ای که خودتان این کار را انجام دهید، این مقاله نکات فوق العاده ای را به شما نشان می دهد که می توانید در پروژه بعدی خود از آنها استفاده کنید.

 

اگر در حال محوطه سازی حیاط خود هستید، باید ظاهر چمن خود را در فصول مختلف در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما فقط درختان برگی در سخت خود دارید، اما زمستان طولانی را تجربه می کنید، حیاط شما به طرز وحشتناکی برهنه به نظر می رسد. اگر به جای آن چند درخت مخروطی دارید، می توانید در تمام سال سبز رنگ داشته باشید، البته ناگفته نماند که با برف روی آنها چقدر زیبا به نظر می رسند.

 

آیا می خواهید خانه خود را در چند سال آینده بفروشید؟ محوطه سازی سرمایه گذاری عاقلانه ای است که تا 200 درصد بازدهی ارائه می دهد. بر روی چمن جلویی خود برای جذابیت فوق العاده تاکید کنید یا در حیاط خلوت خود منظره ای طراحی کنید که برای زندگی در فضای باز تعریف شده است.

 

محوطه سازی خیلی بیشتر از کاشت چمن و درخت است. برای افزایش بافت، سازه های سیمانی، آهنی یا چوبی را اضافه کنید. ساختمان‌ها و سازه‌های جالبی مانند طاق‌ها، حمام‌های پرندگان، آلاچیق‌ها و آلاچیق‌ها افزوده‌های خوبی هستند. این چیزها را می توان با قیمت هایی یافت که برای هر بودجه ای کار می کنند.

 

وقتی نوبت به خرید مصالح محوطه سازی می رسد، همیشه فکر نکنید که ارزانتر بهتر است. بله، این مواد باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، اما در بیشتر مواقع کیفیت این مواد چندان خوب نیست. از کارمندان فروشگاهی که به آن می روید بپرسید که کدام مارک ها بهترین هستند.

 

هنگامی که ظاهر حیاط یا باغ خود را برنامه ریزی می کنید، بسیاری از گونه های گیاهی مختلف را شامل کنید. با انجام این کار، چمن خود را از بیماری ها یا هجوم حشرات محافظت می کنید. اگر از گیاهانی از یک نوع استفاده شود، ممکن است همه آنها در چنین دوره ای از بین بروند. اگر انتخاب های محوطه سازی خود را متنوع کنید، گیاهان شما شانس بیشتری برای زنده ماندن خواهند داشت.

 

قبل از خرید یا کاشت یک گیاه، مطمئن شوید که ارتفاع مورد انتظار و سرعت رشد آن را می دانید. اگر متوجه شدید که چقدر سریع می تواند به یک هیولای بیش از حد رشد کرده تبدیل شود، ممکن است تصمیم بگیرید که با آن درختچه کوچک ناز مزاحم نشوید. گیاهان سریع الرشد ممکن است به هرس و نگهداری بیشتری نسبت به آنچه که چانه زده اید نیاز داشته باشند، بنابراین قبل از خرید تکالیف خود را انجام دهید.

 

اغلب با همسایگان و دوستان خود در مورد برنامه های محوطه سازی خود صحبت کنید. آنها همچنین ممکن است بخواهند در حیاط خود کار کنند، و ممکن است بتوانید با هم برای اجاره چیزهایی مانند تراشه یا پنجه به داخل خانه بروید. با به اشتراک گذاشتن این تجهیزات، همه شما در هزینه های خود صرفه جویی می کنید و می توانید کار خود را انجام دهید.

 

هنگام برنامه ریزی یک پروژه محوطه سازی برای خانه خود، مطمئن شوید که از روند قیمت محصولات مختلف آگاه هستید. دانستن این موضوع بسیار مهم است، زیرا متوجه خواهید شد که برخی از اقلام نه تنها در زمان های مختلف سال، بلکه به دلیل عوامل دیگری مانند آب و هوای نامناسب یا بلایای طبیعی بسیار متفاوت هستند.

 در طراحی دیوار سبز باید، دیواری که بر روی آن گیاهان را قرار می دهید را بررسی کنید. زیرا زمانی که می خواهید گیاهان را آبیاری کنید ممکن است باعث ایجاد رطوبت و خرابی بر روی دیوار شود. عایق کردن دیوار در زمان، طراحی دیوار سبز https://baghegolerezvan.ir/design-and-implementation-of-greenwall بسیار مهم است.

اگر چیزی ناخوشایند در ملک خود دارید، به یاد داشته باشید که محوطه سازی می تواند راهی عالی برای پنهان کردن آن باشد. می توانید سطل های زباله خود را با پرچین های بلند یا یک تیر تلفن با یک درخت بزرگ مخفی کنید. هنگامی که در حال برنامه ریزی برای پروژه محوطه سازی خود هستید، هر گونه زخم چشم را در نظر بگیرید، سپس روی کاشت چیزهایی که آن مناطق را جذاب تر می کند، کار کنید.

 

اگر در یک منطقه خشک با کمترین بارندگی زندگی می کنید، xeriscaping را به عنوان جایگزینی برای محوطه سازی سنتی در نظر بگیرید. Xeriscaping برای رنگ و علاقه به گیاهان مقاوم صحرایی متکی است و چمن‌های چمن تشنه آب را با بسترهای سنگی جذاب جایگزین می‌کند. یک xeriscape با طراحی خوب نه تنها می تواند تمایز بصری را به خانه شما اضافه کند، بلکه می تواند تا حد زیادی در قبض آب شما صرفه جویی کند.

 

سعی نکنید با خرید ارزان ترین نسخه های لوازم ضروری، هزینه ها را کاهش دهید. گاهی اوقات، ارزش پرداخت مقداری اضافی برای کارکنان آگاه یا سیاست بازگشت بهتر را دارد. قبل از خرید هر چیزی، تمام گزینه های خود را در نظر بگیرید. گاهی اوقات، صرف کمی اضافی در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

 

خیلی عجول نباش! بیشتر صاحبان خانه های جدید وسوسه می شوند که وقتی صحبت از باغچه ای است که با خانه ارائه می شود، از پایه شروع کنند. یک سال صبر کنید تا ببینید باغ چگونه رفتار می کند و سپس با آنچه در اختیار دارید کار کنید تا بودجه خود را کم نگه دارید. گیاهان در زمان‌های خاصی از سال متفاوت به نظر می‌رسند، و چیزی که در ژانویه جذاب نیست ممکن است در ژوئن زیبا باشد.

 

در اقتصاد امروز، ما تعداد زیادی از ما نیستیم که بتوانیم کل حیاط خانه خود را در یک زمان طراحی کنیم. یکی از راه های اقتصادی برای داشتن یک ملک با منظر زیبا، تقسیم پروژه محوطه سازی به فازهای مختلف است. با انجام پروژه به صورت مرحله‌ای، دیگر مجبور به گرفتن وام یا استفاده از کارت‌های اعتباری خود برای ارتقاء سطح چمن خود نخواهید بود. با تقسیم پروژه به فاز، می توانید گیاهان چند ساله را در اواخر فصل رشد، زمانی که هزینه کمتر است، خریداری کنید.

 طراحی دیوار سبز

قبل از اینکه خانه خود را برای فروش بازاریابی کنید، حیاط خود را به روز کنید. محوطه سازی می تواند ارزش خانه شما را افزایش یا کاهش دهد، بسته به ظاهر آن. یک چمن سبز روشن، چند سنگ، یا چند بوته زیبا برای خریداران بسیار جذاب تر از شیشه های خشک و بی روح و یک حیاط آرام است.

 

آیا می خواهید حیاط شما منحصر به فرد به نظر برسد؟ ایجاد یک باغ سنگی را در نظر بگیرید. مراقبت از باغ های صخره ای آسان است و در طول سال جالب به نظر می رسد. می توانید سنگ های خود را از یک سایت طبیعی تهیه کنید و گیاهانی مانند گلسنگ را معرفی کنید که در بین سنگ ها رشد می کنند.

 

زیبایی الگوهای درون تخت گل را دست کم نگیرید. بسیاری از گیاهان یکساله در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را در الگوهای بی‌شماری ترکیب کرد تا به هر تخت گل زیبایی بیافزاید. برخی از طرح های محبوب الماس، راه راه و چرخش هستند. الگوها توجه به جزئیات را نشان می‌دهند و باعث می‌شوند کسی که تخت گل را می‌بیند، علاقه بیشتری پیدا کند.

 

چه به سادگی از چمن کاری خود مراقبت کنید، چه درختان یا گل بکارید یا یک باغ پیچیده طراحی کنید، یک چشم انداز خوب برنامه ریزی شده می تواند به هر خانه ای جادو اضافه کند. یک منظره خوب می تواند خانه شما را از فراموش شدنی به دیدنی تغییر دهد. آخر هفته را وقت خود قرار دهید تا شروع به عملی کردن این ایده ها کنید.

در طراحی فضای سبز بهتر است که به چه چیزی توجه کرد؟

۵ بازديد
طراحی فضای سبز تالار


 
اگر برنامه های خاصیت در مورد کاری که می می شود انجام دهد دهید و دانش نحوه انجام دهد آن داشته ام باش، می می تواند بسیار لذت بردن بخش باشد . چه مساحت بزرگی برای کار داشته ام باشید یا فقط یک حیاط پشتی کمی داشته ام باش، می بدست آورید از نکات زیر برای ایجاد کرد زیبایی در فضای باز به خوبی استفاده کرد کنید .
 
اگر به فکر کن انجام دهد محوطه ساخت در خانه خود هستی، به یاد داشته ام باشید که از تمام فضاهای موجود در طراحی خود استفاده کرد کنید . محوطه ساخت شما باید سه بعدی باشد و فقط محدود به زمین نباشد . از دیوارهای خانه، پرده ها ، درختکاری ها و هر چیز دیگری که فکرش را می کنید استفاده کرد کنید تا به فضای سازی خود عمق و بعد ببخشید .
 
هنگام برنامه ریختن محوطه ساخت خود، با کاشت انواع گیاهان می باشد کنید . این برای حفظ حیاط شما در شما که قربانی هجوم حشرات یا سیستم ها بیماری باشد بسیار مهم است . اگر فقط از یک نوع کاشت استفاده کرد کنید، یک بیماری می می تواند وارد شده است شود و تمام جستجو شما را از بین ببرد . حفظ تنوع در محوطه ساخت شما برای سلامتی کلی همه ساکنان آن بسیار مهم است .
 
سعی کن کنید مطمئن شوید که ارتفاع چمن شما همیشه بین ۲ و نیم تا ۳ اینچ باشد . داشتن چمن در این ارتفاع به محافظت می کند از آن در برابر آسیب های خورشید و گرما کمک کنید می کند . همچنین در این ارتفاع، رنگ به اندازه گیری ای که بلندتر بود تبخیر نمی شود .
 
هنگام برنامه ریختن و اجرای پروژه محوطه ساختن، سازه های موجود خود را در نظر گرفتن . دریابید که کابل ها، لوله ها و دیگر سازه های نیاز برای اداره خانه شما در حیاط شما کجا هستند . هنگام برنامه ریختن منظره جدید خود باید پیرامون این موارد برنامه ریختن کنید . قبل از حفاری با شهر خود تماس بگیر تا مطمئن شوید خطوط زیرزمینی آسیبی نخواهند دید .
 
خیلی از مردم بیشتر جستجو خود را برای محوطه ساخت در حیاط جلوی خانه خود انجام دهد می دهنده . حیاط جلویی مورد توجه افراد در قرار می بگیرد و اولین نشان می دهد را از خانه و صاحبان خانه به مردم می دهد . یک منظره حیاط جلو که به خوبی طراحی شده است باشد نه تنها خانه شما را به نمایش دادن می داده، اما می می تواند ظاهر شکل خانه شما را نیز بهبود بخشد . برای یافتن راه آنها برای بهبود محوطه ساخت چمن جلویی خود، محوطه ساخت و کتاب ها را برای به دست آوردن ایده های جدید مطالعه کنید .
 
اگر در بخشی از کشور زندگی می کنید که در قرار دادن خطر آتش سوزی است، پروژه های محوطه ساخت را بر این اساس انتخاب کنید کنید . به عنوان مثلا درختان باید حداقل 100 فوت از هم کاشته می شوند . علاوه بر این بر این، درختان بزرگ نباید در فاصله در از 100 فوت از خانه یا سایر سازه های ساختمانی ( باغ، سوله، کارگاه و غیره ) کاشته می شوند .
 
برای صرفه جوی در هزینه، برنامه ریختن کنید که چه زمانی از سال قرار است لوازم خود را بخرید . به عنوان مثلا الوار در زمستان به اندازه گیری تابستان هزینه ندارد . شما همچنین می بدست آورید قابل بهتری را در مورد درختان، خاک و گیاهان چند ساله بعداً در فصلی که افراد بسیاری آنها را خرید نمی کنند، پیدا کردن کنید .
 
یاد بگیر که چگونه تختخواب خود را به درستی لایه دسته بندی کنید . شما باید یک ردیف اول با بلندترین گیاهان خود داشته ام باشید و کوتاه ترین گیاهان خود را برای ردیف آخر نگاه داشتن . بلندترین گیاهان باید رو به شمال هستند تا گیاهان کوچکتر را از باد سرد محافظت می کند کنند . مطمئن شوید که همه تخت های شما به یک شکل در شده است اند .
 
با استفاده کرد از گیاهان همیشه سبز و شاخ و برگ می بدست آورید تداوم چشم انداز خود را افزایش دهید . برخی از گیاهان فقط برای مدت کوتاهی شکوفا می می شوند، بنابراین در برخی فصول می بدست آورید باغی کسل ساز داشته ام باش . از خرده فروش گیاه محلی خود در مورد آن کدام گزینه در فصل خارج از از فصل کار می کند، راهنمایی کنید بخواهید .
 
اگر به تنهایی منظره خود را طراحی می کنید، مالچ را برای تخت گل خود امتحان کنید . مالچ رنگ را در خاک حفظ می کند تا گرما و هوای خشک گیاهان شما را از بین نبرند . با مالچ، گیاهان شما آب کافی است خواهند داشت داشت .
 
قبل از شروع، کمتر با یک متخصص بررسی کنید کنید . با یک متخصص صحبت کردن کنید، به خصوصی اگر کار محوطه ساخت را به تنهایی انجام دهد می دهید . آنها می در به بهتر شدن یک برنامه خوب کمک کنید کنند یا قبل از شروع کردن به شما در مورد یک برنامه بد هشدار دهنده . دریافت کنید مشاوره از یک متخصص هنوز هم می می تواند مفید باشد حتی اگر تجربه محوطه ساخت داشته ام باش .
در طراحی فضای سبز تالار https://baghegolerezvan.ir/green-space-design-of-the-hall باید به گیاهانی که در آن استفاده می کنید توجه کنید. استفاده از گیاهان زیبا و مناسب با شرایط اقلیمی می تواند تاثیرات مثبتی برای شما داشته باشد.
 
از جستجوی ساده محصولات خود به صورت آنلاین و در کاتالوگ فراتر ببینید . گاهی اوقات اوقات فراغت مراکز گیاه شناسی یا درختکاری ها گیاهان را می فروشند و حتی ممکن است است یک در همسایگی شما هستند که علاقه مند به تعویض گیاهان چند ساله باشند . شهر شما ممکن است است مالچ رایگان بدهد یا ممکن است است یک سایت ساختمانی وجود داشته ام باشد که به دنبال کنید یک برای حمل آجر یا سنگ است .
 
هنگام انتخاب کنید گیاهان برای پروژه بهبود چشم انداز، به دنبال کنید انواع گیاهان با اندازه گیری ها، رنگ ها و بافت های مختلف باش . اگر این گیاهان مشخص به فرد را در سراسر منظره خود باپاشید، کنتراست را افزایش داده و منظره را زیباتر می کند . مکان آنها را با دقت کنید انتخاب کنید کنید تا به صورت پزشکی جذابیت را تضمین شده است کنید .
 
قبل از شروع کردن پروژه، هزینه های نگهداری حیاط تازه محوطه ساخت شده است خود را در نظر گرفتن . کودها و آفت کش ها در صورت استفاده کرد از یک رابطه خوب در طول یک سال بسیار گران هستند . اگر می می شود یک استخر داشته ام باش، در نظر بگیر که مواد شیمیایی سالانه چقدر برای شما هزینه دارد، به علاوه بر این هزینه های نگهداری احتمالی . اینها مواردی هستند که جزء فراموش کن می می شوند و به سرعت جمع می می شوند .
 
همسایه باشید تجهیزات محوطه ساخت گران است . قبل از آن برای آن پول خرج کنید، ببینید آیا یکی از همسایگان شما در محوطه ساخت حیاط خود نیز جالب است یا خیر . اگر چنین هستند، پیشنهاد کنید که هزینه اجاره تجهیزات را تقسیم کنید . شما می بدست آورید صرفاً با فقط وقت برای اجتماعی بودن، پول بسیاری پس انداز کنید .

 
در در حالی که که رشد گیاهان عجیب و غریبه ممکن است است جلوه خوبی به ب شما بیاورد، از آنها استفاده کرد انجام دهید بعد آن برای تمام نگهداری و مراقبت که در آن دخیل است آماده باش . کاشت چیزهایی که بومی منطقه هستند نیاز به کار بسیار دهی دارد و احتمال از بین در گیاهان را کاهش می دهد می دهد .
 
برای برجسته کردن حیاط خود، روی رنگ تمرکز کنید کنید . برای محوطه ساخت شما معجزه خواهد شد کرد . چیدن یک نوع گیاه از جمله امامت، گل اطلسی و سایر گیاهان یکساله نسبتاً ارزان است . شما همچنین باید چند گیاه چند ساله و درختچه ای با کیفیت بخرید، زیرا آنها به جمع کردن همه گیاهان کوچکتر کمک کنید می کنند .
 
اگر صاحب افتخار یک خانه جدید هستی، احتمالاً باید کارهای محوطه ساخت انجام دهد دهید . یک زمین خالی می می تواند یک به چالش کشیدن باشد، بنابراین باید خود را در مورد محوطه ساخت آموزش دهید . از نکات بالا استفاده کرد کنید تا فضای اطراف خانه جدید خود را به ویترین محله تبدیل شود کنید .

در طراحی فضای سبز تالار باید به چه چیزی توجه کنید؟

۹ بازديد
طراحی و اجرای فضای سبز ویلا


 
استفاده کرد از ابزارهای محوطه ساخت می می تواند ظاهر خارجی عالی ایجاد کرد کند . شما فقط باید چند تکنیک را برای بهبود مهارت های محوطه ساخت خود یاد گرفتن . مقاله زیر برخی از بهترین ایده ها را برای بهبود ظاهر خانه از طریق محوطه ساخت مورد بحث کنید قرار می دهد .
 
یک راه عالی برای تعیین آن کدام گیاهان را می می شود در محوطه ساخت خود بگنجانید، بازدید از یک مرکز باغبانی است . این به شما این امکان پذیر است را می دهد که انواع زندگی گیاهان را مشاهده کنید کنید تا بتونی تعیین کنید که کدام گیاهان به بهترین وجه مرتبط با سبک شما هستند . از مرکز باغبانی محلی خود دیدن کنید تا به شما کمک کنید کند محوطه ساخت خود را تا حد امکان پذیر است زیبا کنید .
 
اگر به فکر کن انجام دهد محوطه ساخت در خانه خود هستی، به یاد داشته ام باشید که از تمام فضاهای موجود در طراحی خود استفاده کرد کنید . محوطه ساخت شما باید سه بعدی باشد و فقط محدود به زمین نباشد . از دیوارهای خانه، پرده ها ، درختکاری ها و هر چیز دیگری که فکرش را می کنید استفاده کرد کنید تا به فضای سازی خود عمق و بعد ببخشید .
 
خیلی از مردم بیشتر جستجو خود را برای محوطه ساخت در حیاط جلوی خانه خود انجام دهد می دهنده . حیاط جلویی مورد توجه افراد در قرار می بگیرد و اولین نشان می دهد را از خانه و صاحبان خانه به مردم می دهد . یک منظره حیاط جلو که به خوبی طراحی شده است باشد نه تنها خانه شما را به نمایش دادن می داده، اما می می تواند ظاهر شکل خانه شما را نیز بهبود بخشد . برای یافتن راه آنها برای بهبود محوطه ساخت چمن جلویی خود، محوطه ساخت و کتاب ها را برای به دست آوردن ایده های جدید مطالعه کنید .
 
یاد بگیر که چگونه تختخواب خود را به درستی لایه دسته بندی کنید . شما باید یک ردیف اول با بلندترین گیاهان خود داشته ام باشید و کوتاه ترین گیاهان خود را برای ردیف آخر نگاه داشتن . بلندترین گیاهان باید رو به شمال هستند تا گیاهان کوچکتر را از باد سرد محافظت می کند کنند . مطمئن شوید که همه تخت های شما به یک شکل در شده است اند .
 
این مهم است که بدانید چه عناصر طراحی منظر برای شما " باید " هستند و بدون کدام یک می بدست آورید زندگی کنید . نادیده گرفتن مواردی که فکر کن می کنید نیاز هستند ممکن است است نتیجه به نتایج شود که به قدری غیرجذاب است که نمی توانید با آنها زندگی کنید و باعث می شود برای اصلاح اشتباه خود پول در خرج کنید .
 
هنگام برنامه ریختن یک پروژه محوطه ساخت برای خانه خود، حتماً به محصولی توجه کنید که در صورت کیفیت بالا یا پایین تاثیر می گذارد بسیار کمی خواهند داشت داشت . از این فرصت برای صرفه جوی کمی در پول استفاده کرد کنید و از آن برای اقلامی استفاده کرد کنید که ارزش آن را داشته ام باشد تا پول در خرج کنید .
 
هنگام برنامه ریختن پروژه های چشم انداز خانه خود، به خاطر داشته ام باشید که صرفه جوی قابل توجهی را می توان با خرید خارج از از دوره های اوج فصلی پیدا کردن کرد . برای بهترین فروش، درختان، گیاهان و مالچ خود را در است فصل کاشت خرید کنید . چوب، تزئینات و لوازم ساختمانی برای عرشه های فضای باز و بهبود جزء در ماه های زمستان ارزان ترین هستند زیرا درخواست کرد در است . اگر گرفت نگهداری لوازم را برای مدت کوتاهی داشتن، می تونم خرید بسته _ را در خارج از از فصل ذخیره شده کنید .
 
منظره با توجه به فصول مختلف . مطمئن شوید که انواع گیاهان را در ب خود قرار دهید که در فصول مختلف در بهترین حالت خود هستند . به این ترتیب منظره ای ایجاد کرد می شود کرد که در تمام طول سال مورد توجه قرار می بگیرد . ترکیبی از درختچه ها ، درختان و گل ها را بکارید و مطمئن شوید که همیشه چیزی رنگارنگ برای جلب توجه وجود دارد، مهم نیست در چه فصلی باشد .
در طراحی فضای سبز ویلا https://baghegolerezvan.ir/villa-green-space-design  بهتر است که به کنتراست رنگ ها توجه کنید تا بتوانید بهترین خروجی را بگیرید.
 
جزء با همسایگان و دوستان خود در مورد برنامه های محوطه ساخت خود صحبت کردن کنید . آنها همچنین ممکن است است بخواهند در حیاط خود کار کنند، و ممکن است است بتونی با هم برای اجاره چیزهایی مانند تراشه یا پنجه به داخل خانه ببینید . با به اشتراک گذاری کنید گذاشتن این تجهیزات، همه شما در هزینه های خود صرفه جوی می کنید و می بدست آورید کار خود را انجام دهد دهید .
 
یک راه عالی برای زیباتر کردن منظره خود افزودن یک حوض یا آبشار به طراحی خود است . این واقعا می می تواند محوطه ساخت شما را بسیار زیباتر نشان دادن دهد و صدا جریان آب حس آرامش و آرامش را به کل چشم انداز شما می بخشد . این یک راه عالی برای آرام کردن منظره شماست .
 
قبل از کاشت تخت گل، کیفیت خاک خود را بررسی کنید . یک سوراخ حفر کنید و آن را با آب پر کنید تا ببینید چقدر سریع تشخیص می شود . آزمایش pH انجام دهید . در صورت لزوم، اصلاح خاک را برای دستیابی به زهکشی ایده آل و نسبت به رنگ به اطلاعات خوب انجام دهد دهید . با آماده ساخت مناسب خاک، به گیاهان خود بهترین فرصت ممکن است را برای رشد بدهید .
 
در هر پروژه بزرگ محوطه ساختن، اندازه گیری گرفتن مناسب زمین نیاز است . اندازه گیری مناطق درگیر به صاحب خانه کمک کنید می کند تا با خرید نه بیشتر یا در از مقدار مورد نیاز، صرفه ‌جویی کند . علاوه بر این بر این، درک کنید دقیق متراژ مربع مورد نظر برای هر متخصصی که صاحب خانه می خواهد شد با آنها بررسی کنید کند بسیار مهم است .
 
در اقتصاد امروز، ما تعداد بسیاری از ما نیستیم که بتوانیم کل حیاط خانه خود را در یک زمان طراحی کنیم . یکی از راه های اقتصادی برای داشتن یک ملک با منظر زیبا، تقسیم پروژه محوطه ساخت به فازهای مختلف است . با انجام دهد پروژه به صورت مرحله ی ، دیگر باید به گرفتن وام یا استفاده کرد از کارت های معتبری خود برای ارتقاء را چمن خود نمی خواهم بود . با تقسیم پروژه به فاز، می بدست آورید گیاهان چند ساله را در است فصل رشد، زمانی که هزینه در است، خرید کنید .
 
زمانی که در حال طراحی فضای زندگی در فضای باز خود هستی، در دام این فکر کن نیفتید که ارزان تر است . محوطه ساخت گران است، بنابراین خرید ارزان ترین در موجود می می تواند وسوسه هیجان انگیز باشد . با این حال، واقعی وجود دارد که هزینه کمی بیشتر و به دست آوردن کیفیت که ماندگار است، سودمند است . علاوه بر این بر این، اگر در ابتدا کمی بیشتر بپردازید، ممکن است است ضمانت بازگشت پول دریافت کنید کنید، و اگر گیاهان گران قیمت بمیرند، این می می تواند بسیار ارزش باشد .
 
طراحی فضای سبز ویلا


هنگام برنامه ریختن برای طراحی منظره خود، رنگ را در نظر داشته ام باش . بیشتر چمن ها و باغ ‌ ها زمانی که همه چیز سبز است ساده به نظر می رسند . از طرف دیگر، ممکن است است چیزی بیش از از حد روشن نمی خواهی . سعی کن کنید با اضافه کنید کردن رنگ های خنثی مانند سفید و رنگ های اصلی مانند آبی یا قرمز، یک رسانه شاد پیدا کردن کنید .
 
وقتی به درستی انجام دهد شود، محوطه ساخت نیازی به سختی نیست . اگر به دنبال کنید بهترین نتایج هستی، این مقاله به شما نشان دادن داده است که چه کاری باید انجام دهد دهید، فقط باید آن را انجام دهد دهید . پس از تحقیقات سخت و می باشد به آتش، می بدست آورید تخصص خود را در زمینه محوطه ساخت ایجاد کرد کنید . در مورد آن حیاط خود را تغییر دهید هیجانی زده شوید و از امروز شروع کردن به محوطه ساخت کنید .

چگونه یک مجموعه معتبر برای طراحی فضای سبز پیدا کنیم؟

۴ بازديد

طراحی فضای سبز 

اگر همیشه رویای داشتن خانه ای با حیاط خلوت زیبا یا توازن مناسبی از درختان و باغ های روبرو را داشتید، نیازی به استخدام یک متخصص ندارید. چند نکته در مورد چگونگی شروع محوطه سازی خانه را بخوانید. شما می توانید تنها با کمی دانش ظاهری را که می خواهید برای حیاط خود ایجاد کنید.

 

هنگام محوطه سازی، از گیاهان محلی استفاده کنید. مراقبت از گیاهان بومی آسان تر است زیرا آنها می توانند با شرایط عادی در منطقه شما رشد کنند. برای نگهداری کم، گیاهان بومی یک انتخاب عالی هستند. اطلاعات در مورد گیاهان بومی محل شما به راحتی در هر فروشگاه باغبانی محلی موجود است.

 

یک نکته عالی برای محوطه سازی برای همه این است که قبل از شروع پروژه خود فهرستی از هر ماده ای را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید تهیه کنید. بسیار خسته کننده است که پروژه خود را شروع کنید و سپس متوجه شوید که چیزی را فراموش کرده اید. به حالت تعلیق درآوردن کار خود برای دریافت یک مورد فراموش شده هرگز سرگرم کننده نیست.

 

اگر دفعه بعد که نیاز به حفاری برای پروژه محوطه سازی خود دارید می ترسید خطوط برق یا سایر زیرساخت ها آسیب ببینند، ابتدا با یک خط کمک "ایمن حفاری" تماس بگیرید. این سرویس که در شمال شرقی ایالات متحده رایج شده است، به شما این امکان را می دهد که قبل از حفاری دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که در حین انجام کارهای محوطه سازی به چیزی آسیب نرسانید.

 

بیش از حد از همان گیاه را در باغ خود نکارید، مگر اینکه گیاهی باشد که بتواند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت کند. اگر گیاهان یکسانی را در سرتاسر باغ خود قرار دهید و در فصلی غیرفعال بمیرند، حیاط خالی خواهید داشت.

 

بوته ها و پرچین های خود را مرتباً کوتاه کنید. اگر پرچین یا بوته ای را زمانی که تازه شروع به رشد کرده است کوتاه کنید، این یک فرآیند سریع و آسان خواهد بود. اگر صبر کنید تا بوته به طور کامل رشد کند، می توانید انتظار داشته باشید که پروژه تمام روز طول بکشد. تعمیر و نگهداری منظم ساده ترین راه برای عالی نگه داشتن محوطه سازی شماست.

 برای پیدا کردن یک مجموعه معتبر بهتر است که پرس و جو کنید یا این که با سرچ در اینترنت مجموعه های معتبر را پیدا کنید. مجموعه هایی مانند باغ گل رضوان یکی از معتبر ترین و مطمئن ترین مجموعه ها هستند.

اگر از دیدن گیاهان مورد علاقه خود توسط بازدیدکنندگان خسته شده اید، یک مسیر پیاده روی اضافه کنید. از آجر، سنگ یا چوب برای ایجاد مسیری که فراتر از مرزهای منطقه ای که می خواهید محافظت کنید، استفاده کنید. یک مسیر عریض و کاملاً تعریف شده، مشخص می‌کند که کدام مناطق امن هستند و نباید در کدام مناطق پا گذاشت.

 

بسته به کالای مورد نظر، می توانید پیش بروید و ارزان ترین آن را خریداری کنید. چیزهایی مانند گیاهان چند ساله، ظروف و مالچ تفاوت چندانی با هم ندارند، چه هزینه زیادی برای آنها بپردازید و چه کمی. گیاهان خود را به دقت بررسی کنید. مکان‌هایی که آنها را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهند، ممکن است مراقبت‌های مورد نیاز را برای آنها فراهم نکرده باشند.

 

یک طرح ایجاد کنید. قبل از برداشتن بیل، همه چیز را روی کاغذ ترسیم کنید. پیچیدگی طرح شما از یک طرح سریع تا یک طرح پیشنهادی بسیار دقیق متغیر است. مطمئن شوید که ویژگی هایی را که می خواهید در باغ خود نگه دارید درج کنید و سپس چندین کپی از طرح تهیه کنید. از این کپی ها برای طراحی تعدادی گزینه مختلف برای باغ خود استفاده کنید، از جمله انواع تخت ها و منظره سخت.

 

قبل از استخدام یک طراح منظر حرفه ای، مراجع دریافت کنید. هزینه نیز مهم است، اما نمونه‌هایی از کار آنها بلافاصله به شما می‌گویند که آیا می‌توانند پروژه شما را به انجام برسانند یا خیر.

 

هر زمان که قصد دارید پروژه محوطه سازی را خودتان انجام دهید، به طور کلی ایده خوبی است که ابتدا با یک متخصص صحبت کنید. در حالی که مجبور نیستید یک معمار منظر استخدام کنید تا محوطه سازی خود را برای شما انجام دهد، دریافت یک مشاوره سریع هزینه زیادی نخواهد داشت و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

هنگامی که در حال برنامه ریزی برای محوطه سازی خود هستید، در نظر بگیرید که از داخل خانه شما چگونه به نظر می رسد. به راحتی می توان در دام افتادن فقط به این فکر کرد که کاشت ها برای عابران پیاده در خیابان چگونه به نظر می رسند. با این حال، شما هستید که با این محوطه سازی زندگی خواهید کرد و بیشتر اوقات از داخل خانه خود آن را مشاهده خواهید کرد. بنابراین قبل از شروع مدتی زمان بگذارید تا مطمئن شوید که محوطه سازی شما هم از داخل و هم برای بیرون جذاب خواهد بود.

 طراحی فضای سبز

گیاهان و مواد خود را در خارج از اینترنت و فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی بررسی کنید. ممکن است مراکز گیاه شناسی را پیدا کنید که فروش گیاهان را انجام می دهند. حتی ممکن است بخواهید در اطراف محله بپرسید یا آگهی های طبقه بندی شده را بررسی کنید تا ببینید آیا کسی گیاهان چند ساله اضافی دارد که به دنبال خلاص شدن از شر آن هستند.

 

هنگام انتخاب گیاهان و درختچه ها برای پروژه منظر خود، آب و هوا باید در نظر گرفته شود. شما ممکن است گیاه یا درخت خاصی را دوست داشته باشید، اگر برای رشد به عناصری مانند یخبندان نیاز دارد، اگر منطقه شما زیر خط یخبندان باشد، ممکن است ناامید شوید. همچنین قبل از تصمیم گیری در مورد گیاهان باید به باد، نور خورشید و بارندگی مانند باران یا برف فکر کنید.

 

کمی وقت بگذارید و درباره انواع گیاهان مناسب برای استفاده در طراحی محوطه خود تحقیق کنید. شما می توانید به مهد کودک محلی یا فروشگاه لوازم خانگی بزرگ خود بروید و در مورد گیاهانی که می فروشند از آنها سؤال کنید. هنگام در نظر گرفتن اینکه از کدام گیاهان استفاده کنید، همیشه نیازهای رشد در حیاط خود را در نظر داشته باشید.

 

گیاهان را فقط به این دلیل که نوع مورد علاقه شما هستند در باغ خود قرار ندهید. به نفع شماست که گیاهان را مطابق با آنچه که فضای خانه و حیاط شما را تکمیل می کند، پرورش دهید. پرورش چیزی که درگیر شود فقط هزینه ای در بر خواهد داشت و خانه شما را به جای زیباتر ناسازگار نشان می دهد.

 

برای برجسته کردن حیاط خود، روی رنگ تمرکز کنید. برای محوطه سازی شما معجزه خواهد کرد. چیدن چندین نوع گیاه از جمله ایمپاتیانس، گل اطلسی و سایر گیاهان یکساله نسبتاً ارزان است. شما همچنین باید چند گیاه چند ساله و درختچه ای با کیفیت بخرید، زیرا آنها به جمع کردن همه گیاهان کوچکتر کمک می کنند.

 

اکنون که توصیه های این مقاله را خوانده اید، منتظر چه چیزی هستید؟ بیرون بروید و شروع به برنامه ریزی حیاط خلوت رویایی خود کنید و سپس آن را محقق کنید. تنها با کمی برنامه ریزی و نکاتی که در این مقاله ارائه شده است، می توانید به راحتی حیاط خلوت خود را به فضایی زیبا و هنری که همیشه آرزویش را داشتید تبدیل کنید.

در آخر مقاله درباره اصول طراحی فضای سبز بیشتر بدانید را نیز مطالعه کنید.