آرشیو اسفند ماه 1401

طراحی و اجرای فضای سبز

برای زهکشی بهتر در طراحی فضای سبز تراس چه کار کنیم؟

۴ بازديد
طراحی فضای سبز تراس
 
محوطه سازی ظاهر خانه شما را بهبود می بخشد و به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید کارها کجا پیش می روند. با این حال، طرح های محوطه سازی باید با در نظر گرفتن عوامل سودمند نیز طراحی شوند. نکات بیشتری را بخوانید که به شما در انجام این کار کمک می کند.
 
هنگام برنامه ریزی یک پروژه محوطه سازی برای خانه خود، مطمئن شوید که سعی کنید تمام هزینه های مربوط به آن را به طور کامل برآورد کنید. این مهم است. نه تنها می خواهید مطمئن شوید که در پروژه ای که نمی توانید آن را تمام کنید گیر نکرده اید، بلکه می توانید قبل از رفتن به فروشگاه، مواد مورد نیاز خود را نیز برنامه ریزی کنید.
 
اگر در حال انجام محوطه سازی هستید، باید تفاوت بین گیاهان یکساله، چند ساله و همچنین اینکه کدام گیاهان در مناطق جغرافیایی و آب و هوای مختلف زنده می مانند و رشد می کنند، بدانید. فراموش نکنید که در هنگام محوطه سازی نیز فصول مختلف را در نظر بگیرید. وقت گذاشتن برای جمع آوری این نوع دانش می تواند تلاش های محوطه سازی شما را بسیار موثرتر کند.
 
اگر می خواهید پاسیو بتونی نصب کنید، باید مطمئن شوید که بزرگ نیست. اندازه متوسط پاسیو 12 تا 14 فوت است و داشتن چیزی که بسیار بزرگتر از آن باشد تنها منجر به ایجاد گرمای بیشتر می شود.
 
به طور کلی ایده خوبی است که قبل از شروع محوطه سازی، نور خورشید را که در دسترس شما است ارزیابی کنید. به این ترتیب می توانید برنامه ریزی کنید که چه نوع گیاهانی به کجا بروند تا میزان بهینه نور خورشید را دریافت کنند. شما نمی خواهید گیاهان به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب بسیار کم یا زیاد بمیرند.
 
به این فکر کنید که آیا نیاز به طراحی برای پروژه خود دارید یا خیر. ممکن است هزینه کمتری برای ایجاد یک عرشه مستطیلی داشته باشد، اما اگر نتیجه نهایی را دوست ندارید، احتمالاً از فضا استفاده نخواهید کرد. صرف مقداری پول برای استخدام یک طراح می تواند به شما کمک کند دقیقا به آنچه می خواهید برسید.
در طراحی فضای سبز تراس شما باید برای زهکشی بهتر از لایه ای از سلول های زهکشی PVC استفاده کنید.
 
یک راه عالی برای تعیین اینکه کدام گیاهان را می خواهید در محوطه سازی خود بگنجانید، بازدید از یک مرکز باغبانی است. این به شما این امکان را می دهد که انواع زندگی گیاهان را مشاهده کنید تا بتوانید تعیین کنید که کدام گیاهان به بهترین وجه متناسب با سبک شما هستند. از مرکز باغبانی محلی خود دیدن کنید تا به شما کمک کند محوطه سازی خود را تا حد امکان زیبا کنید.
 
هر زمان که خودتان پروژه محوطه سازی را انجام می دهید، همیشه باید مصرف آب گیاه خود را در نظر بگیرید. چه از گیاهان مقاوم به خشکی استفاده کنید و چه از گیاهانی که بسیار سرسبز و سرسبز هستند، میزان آب مصرفی آنها به شدت متفاوت خواهد بود. قبل از انتخاب گیاهان خود مطمئن شوید که نیازهای آبیاری شما چیست.
 
هنگامی که در حال محوطه سازی حیاط خود هستید از حاشیه های منحنی در اطراف کاشت خود استفاده کنید. این شکل های گرد کمتر رسمی هستند و چشم نوازترند. از طریق حاشیه های منحنی، اثر نرم کنندگی به دست خواهید آورد، و همچنین به کسانی که در حال تماشای چمن هستند، جریان می دهند. همچنین اثر عناصر سخت گوشه شما را کاهش می دهد.
 
هنگام برنامه ریزی یک پروژه محوطه سازی برای خانه خود، حتماً به محصولاتی توجه کنید که در صورت کیفیت بالا یا پایین تأثیر بسیار کمی خواهند داشت. از این فرصت برای صرفه جویی کمی در پول استفاده کنید و از آن برای اقلامی استفاده کنید که ارزش آن را داشته باشد تا پول بیشتری خرج کنید.
 
هنگام انتخاب درختان برای پروژه محوطه سازی خود، به دنبال درختانی باشید که پوست خشن، براق یا پوست کنده دارند. درختان توس، کرپ میرتل، افرا پوست کاغذی و درختان گیلاس ژاپنی همگی پوست جالبی دارند که می تواند بافت و جذابیت بصری را به طراحی منظره شما اضافه کند. درختانی را با رنگ پوست انتخاب کنید که مکمل سایر جنبه های چشم انداز شما مانند سنگ یا گل باشد.
 
منظره خود را به خوبی برنامه ریزی کنید. بهترین پروژه های محوطه سازی با برنامه ریزی مناسب آغاز می شود. برای برنامه ریزی صحیح یک پروژه محوطه سازی ، با ترسیم ابعاد منطقه ای که قرار است محوطه سازی شود، با استفاده از کاغذ گراف، به مقیاس مقیاس شروع کنید. این نمودار شامل ترسیم مکان هر سازه در منطقه از جمله گیاهان تاسیس شده، آبنماها و راهروها خواهد بود.
 
خرید آنلاین. اینترنت خرید را بسیار آسان کرده است. با اینترنت می توانید تقریباً هر چیزی را پیدا کنید و با کلیک یک دکمه قیمت ها را مقایسه کنید. هنگام خرید مواد از این به نفع خود استفاده کنید. اغلب، معاملات آنلاین بهتری را نسبت به یک فروشگاه فیزیکی پیدا خواهید کرد.
 
از اینترنت برای یافتن پیشنهادهای صرفه جویی در هزینه استفاده کنید. می توانید از بسیاری از فروشگاه های آنلاین برای یافتن معاملات عالی در مورد محصولات تخصصی و گیاهان کمیاب استفاده کنید. نه تنها ارزان تر خواهد بود، بلکه برای شما راحت تر و راحت تر خواهد بود. از هزینه های حمل و نقل که ممکن است برای سفارش شما اعمال شود، آگاه باشید.
 
هر طراح منظر باید در نظر بگیرد که حیاط به چه مقدار آب نیاز دارد و همچنین آب و هوایی که گیاهان در آن رشد خواهند کرد. ممکن است نخواهید اقلامی را بکارید که به آب زیادی نیاز دارند، زیرا دولت محلی شما ممکن است استفاده از آب را به دلیل کمبود محدود کرده باشد. همچنین اگر گیاهانی را انتخاب کنید که به راحتی در دمای منطقه شما رشد می کنند، کمتر ناامید خواهید شد.




 
همسایه باشید تجهیزات محوطه سازی گران است. قبل از اینکه برای آن پول خرج کنید، ببینید آیا یکی از همسایگان شما در محوطه سازی حیاط خود نیز جالب است یا خیر. اگر چنین هستند، پیشنهاد کنید که هزینه اجاره تجهیزات را تقسیم کنید. شما می توانید صرفاً با صرف وقت برای اجتماعی بودن، پول زیادی پس انداز کنید.
 
قبل از اینکه گونه های گیاهی را برای استفاده در هر تخت گل خاص انتخاب کنید، برای تعیین میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب آن وقت بگذارید. اینکه یک تخت چقدر یا چقدر سایه دارد، تفاوت زیادی در گیاهانی که در آن بهترین عملکرد را دارند، دارد. مواجهه نیز مهم است. یک نقطه در سمت غربی خانه شما در معرض نور خورشید بسیار متفاوت از نقطه ای در سمت شرقی قرار می گیرد.
 
اکنون که مقاله را از بالا می خوانید، بسیار مهم است که منظره ای ایجاد کنید که خوب به نظر برسد و به درستی کار کند. وقتی روی ایجاد ظاهری مجلل برای حیاط خود کار می کنید، باید به بودجه پایبند باشید. ترفندهای موجود در این راهنما شما را قادر می سازد تا به راحتی این کار را انجام دهید. اگر از چیزهایی که یاد گرفتید استفاده کنید، از اینکه چقدر موفق خواهید شد شگفت زده خواهید شد!

استفاده از آلاچیق در طراحی فضای سبز ویلا چه فایده ای دارد؟

۵ بازديد

طراحی فضای سبز ویلا
 

بسیاری از مردم درباره علاقه خود به محوطه سازی و باغبانی به عنوان سرگرمی های بالقوه صحبت می کنند. درست مانند هر سرگرمی یا مهارتی، اگر به درستی آموزش دیده باشید و راه های صحیح انجام کار را بدانید، اجرای موثر محوطه سازی بسیار ساده تر است. توصیه های این مقاله را برای شروع محوطه سازی از امروز دنبال کنید.

 

باید بدانید که قیمت ها از فصلی به فصل دیگر در نوسان است. شما باید قیمت ها را برای مواد مورد نیاز خود مقایسه کنید و منتظر لحظه مناسب برای خرید آنها باشید. خرید در مقادیر زیاد نیز راه خوبی برای صرفه جویی در هزینه است: از ذخیره موادی که می دانید بعداً استفاده خواهید کرد نترسید.

 

اگر در حال محوطه سازی حیاط خود هستید، باید ظاهر چمن خود را در فصول مختلف در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما فقط درختان برگی در سخت خود دارید، اما زمستان طولانی را تجربه می کنید، حیاط شما به طرز وحشتناکی برهنه به نظر می رسد. اگر به جای آن چند درخت مخروطی دارید، می توانید در تمام سال سبز رنگ داشته باشید، البته ناگفته نماند که با برف روی آنها چقدر زیبا به نظر می رسند.

 در طراحی فضای سبز ویلا استفاده از آلاچیق باعث می شود که شما بتوایند سایه بانی در وسط ویلای خود داشته باشید و از نور تند خورشید در امان باشید.

از سنگ و سنگریزه برای کاهش میزان چمن روی چمن خود استفاده کنید. سنگ ها و سنگریزه ها افزودنی های جذابی برای هر حیاط هستند و نیازی به نگهداری منظم ندارند. چمن نیاز به چمن زنی منظم، آبیاری و کود دهی دارد. کاهش مقدار چمن در حیاط می تواند به صرفه جویی در وقت و انرژی شما کمک کند.

 

زمان خرید خود را به گونه ای تنظیم کنید که در هزینه خود صرفه جویی کنید. زمستان می تواند بهترین زمان برای خرید الوار باشد در حالی که مالچ، درختان و گیاهان ممکن است در پایان فصل ارزان تر باشند. سعی کنید چند سال صبر کنید تا گیاهی را بخرید، اگر این گیاه تازه وارد بازار شده است.

 

راه های جایگزین برای دریافت مواد خود پیدا کنید. شما می توانید به سادگی سنگ ها را در مکان های طبیعی یا آجر را در مکان های تخریب بردارید. برخی از شهرها مالچ یا الوار رایگان می دهند. شما همچنین باید با همسایگان خود صحبت کنید و دریابید که آیا آنها کالاهای اضافی دارند که آنها را با قیمتی با تخفیف به شما می فروشند.

 

اگر در بخشی از کشور زندگی می کنید که در معرض خطر آتش سوزی است، پروژه های محوطه سازی را بر این اساس انتخاب کنید. به عنوان مثال، درختان باید حداقل 100 فوت از هم کاشته شوند. علاوه بر این، درختان بزرگ نباید در فاصله کمتر از 100 فوت از خانه یا سایر سازه های ساختمانی (باغ، سوله، کارگاه و غیره) کاشته شوند.

 

منظره با توجه به فصول مختلف. مطمئن شوید که انواع گیاهان را در باغ خود قرار دهید که در فصول مختلف در بهترین حالت خود هستند. به این ترتیب منظره ای ایجاد خواهید کرد که در تمام طول سال مورد توجه قرار می گیرد. ترکیبی از درختچه‌ها، درختان و گل‌ها را بکارید و مطمئن شوید که همیشه چیزی رنگارنگ برای جلب توجه وجود دارد، مهم نیست در چه فصلی باشد.

 

هنگام برنامه ریزی برای طراحی منظره خود، به دقت رنگ گل ها، درختان و علف هایی را که می خواهید استفاده کنید در نظر بگیرید. ممکن است متوجه شوید که محدود کردن پالت خود به تنها یک یا دو رنگ بیشترین تأثیر بصری را دارد. انتخاب بیش از حد رنگ های متضاد ممکن است محوطه سازی شما را ژولیده و وحشی نشان دهد.

 

در حالی که ممکن است قادر به استخدام یک معمار منظر یا طراحی حرفه ای برای توسعه برنامه های محوطه سازی خود نباشید. ارزش پرداخت هزینه مشاوره یک ساعته با یکی را دارد. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا ایده های خود را اصلاح کنید و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید.

 

اگر چیزی ناخوشایند در ملک خود دارید، به یاد داشته باشید که محوطه سازی می تواند راهی عالی برای پنهان کردن آن باشد. می توانید سطل های زباله خود را با پرچین های بلند یا یک تیر تلفن با یک درخت بزرگ مخفی کنید. هنگامی که در حال برنامه ریزی برای پروژه محوطه سازی خود هستید، هر گونه زخم چشم را در نظر بگیرید، سپس روی کاشت چیزهایی که آن مناطق را جذاب تر می کند، کار کنید.

 

هنگام انتخاب درختان برای پروژه محوطه سازی خود، به دنبال درختانی باشید که پوست خشن، براق یا پوست کنده دارند. درختان توس، کرپ میرتل، افرا پوست کاغذی و درختان گیلاس ژاپنی همگی پوست جالبی دارند که می تواند بافت و جذابیت بصری را به طراحی منظره شما اضافه کند. درختانی را با رنگ پوست انتخاب کنید که مکمل سایر جنبه های چشم انداز شما مانند سنگ یا گل باشد.

 

حدس زدن و برنامه ریزی به مقدار مالچ، ماسه، سنگ و غیره ممکن است برای تکمیل موفقیت آمیز پروژه خود بسیار دشوار باشد. تا حدی، باید مطمئن شوید که همه کارها را در مرحله انجام می دهید. تا آنجایی که مقدار هر یک از این مواد را برنامه ریزی می کنید، حساب خود را انجام دهید و به مشخصات توجه کنید.

 

یک راه عالی برای زیباتر کردن منظره خود افزودن یک حوض یا آبشار به طراحی خود است. این واقعا می تواند محوطه سازی شما را بسیار زیباتر نشان دهد و صدای جریان آب حس آرامش و آرامش را به کل چشم انداز شما می بخشد. این یک راه عالی برای آرام کردن منظره شماست.

 

برای ایجاد یک طراحی منظر موفق، لازم است مناطق مختلف نور خورشید را در حیاط خود ارزیابی کنید. با درک اینکه کدام مناطق در طول روز آفتاب کامل، جزئی یا بدون آفتاب دریافت می کنند، می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد در فضای بیرونی خاص خود رشد می کنند.

 

طراحی منظر شما فقط مربوط به گیاهان نیست، بلکه مربوط به لوازم جانبی و تزئیناتی است که از آنها نیز استفاده می کنید. همه چیز از سنگفرش گرفته تا مبلمان تاثیر زیادی در موفقیت محوطه سازی شما خواهد داشت. سعی کنید قبل از شروع به منطقه خود به عنوان یک کل نگاه کنید تا از انتخاب های اشتباه پشیمان نشوید.

 طراحی فضای سبز ویلا

مقدار مواد مورد نیاز خود را با دقت تعیین کنید. بسیار آسان است که مقدار موادی که برای انجام کار نیاز دارید کمتر یا بیش از حد برآورد کنید. قبل از شروع، ریاضی خود را بررسی کنید . یک جفت چشم دوم یا حتی یک متخصص حرفه ای برای نگاهی به لیست مواد شما تهیه کنید.

 

قبل از خرید مواد، در مورد گیاهانی که برای منظره خود می خواهید تحقیق کنید. شما می توانید تحقیقات خود را فقط با رفتن به یک مرکز باغ آغاز کنید. سعی کنید گیاهانی را جستجو کنید که برای شما جذاب باشد و متناسب با سبک شما باشد. حتماً یاد بگیرید که آن گیاهان انتخاب شده برای زنده ماندن به چه چیزهایی نیاز دارند تا هنگام کاشت آنها پژمرده نشوند.

 

همانطور که در این مقاله قبلا ذکر شد، محوطه سازی یک سرگرمی محبوب است و افراد زیادی به آن علاقه مند هستند. با این حال، بسیاری از مردم از این واقعیت که محوطه سازی به عنوان یک مصیبت چالش برانگیز و دشوار تلقی می شود، وحشت دارند. این مقاله اطلاعات بسیار خوبی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا امروز طراحی محوطه را شروع کنید، به نحوی که از آن لذت خواهید برد.