مهم ترین نکته ای که در طراحی فضای سبز حیاط فراموش می شود چیست؟

۵ بازديد
طراحی فضای سبز حیاط

 
گاهی اوقات، محوطه سازی خانه شما می تواند دشوار باشد، اما بیشتر اوقات سخت تر از آنچه که هست به نظر می رسد. اطمینان حاصل کنید که در مورد هر چیزی که محوطه سازی مستلزم آن است به درستی آموزش دیده اید. مقاله زیر با نکات مفید محوطه سازی بارگذاری شده است.
 
در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که یک پوشش جامد بر روی فضای بیرونی خود نصب کنید ، ایده بسیار بهتری است که میله های سایه باز را نصب کنید. از آنجایی که فضای باز وجود دارد، قسمت کمتری پوشیده می شود، اما باعث می شود گرمای بیشتری خارج شود تا خنک تر شوید.
 
قبل از شروع پروژه به این فکر کنید که چرا می خواهید حیاط خود را منظره سازی کنید. آیا به دنبال افزودن زیبایی هستید؟ آیا سعی دارید حریم خصوصی را اضافه کنید؟ آیا هدف شما کاهش نگهداری کلی ملک است؟ پاسخ به این سؤالات می تواند به شما در انتخاب انواع گیاهان مناسب کمک کند و پروژه محوطه سازی شما را برای تکمیل آسان تر کند.
 
پروژه محوطه سازی خود را با تهیه لیستی از مواد و موارد مورد نیاز خود شروع کنید. شما نمی خواهید بدون برنامه ریزی وارد آن شوید، و یاد بگیرید که اشتباه کرده اید، و نمی توانید پروژه خود را تکمیل کنید، زیرا موارد حیاتی را از دست می دهید.
 
قبل از خرید هر چیزی، وقت بگذارید و طرحی دقیق از باغ خود بکشید. شما باید دقیقاً بدانید که چیزها به کجا می روند و به چه ترتیبی برای ایجاد چشم انداز خود اقدام خواهید کرد. چند هفته به خود فرصت دهید تا طرح های خود را مرور کنید و در صورت نیاز چند تغییر ایجاد کنید.
 
یک عنصر حرکتی را به طراحی منظره خود اضافه کنید تا از احساس سفت و خسته کننده بیش از حد جلوگیری کنید. از علف‌های زینتی بلند و در حال نوسان گرفته تا گل‌های درخشانی که مرغ‌های مگس خوار را دعوت می‌کنند. شما گزینه های زیادی برای ایجاد احساس سرزندگی در حیاط خود دارید. حرکت، علاقه بصری را به شما می‌افزاید و شما را مجذوب می‌کند تا زمانی را در منطقه‌ای بگذرانید که برای ایجاد آن بسیار تلاش کرده‌اید.
 
تلاش بعدی خود برای محوطه سازی ممکن است بخواهید یک ویژگی آب را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. آب نماها نه تنها به دلیل ظاهرشان، بلکه به دلیل صداهای زیبایی که می توانند ایجاد کنند، بسیار جذاب هستند. گزینه های زیادی وجود دارد، از فواره گرفته تا رودخانه های مصنوعی که مطمئناً ظاهر حیاط شما را زیباتر می کند.
 
قبل از شروع با یک یا دو نفر حرفه ای صحبت کنید. حتی زمانی که شما طراح اصلی منظر هستید، باید در مورد پروژه های بزرگ به دنبال مشاوره حرفه ای باشید. آنها می توانند مطمئن شوند که شما هیچ اشتباه بزرگی مرتکب نمی شوید و در زمان و دردسر مجبور به انجام مجدد کارها صرفه جویی می کنید. اگر می دانید چه کاری انجام می دهید، نظر دوم در مورد این موضوع همچنان می تواند بسیار مفید باشد.
 
قبل از انتخاب هر گونه گیاهی برای محوطه سازی، میزان نور خورشیدی که خانه و حیاط شما دریافت می کند را اندازه گیری کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است متوجه شوید که گیاهی که به شدت به آن تکیه می‌کردید، از میزان نور مستقیم خورشید که دریافت می‌کنید زنده نمی‌ماند. شما می خواهید گیاهان را با نوری که در اطراف خانه خود دریافت می کنید مطابقت دهید تا مطمئن شوید که محوطه شما برای مدت طولانی سبز می ماند.
 
برای ایجاد یک طراحی منظر موفق، لازم است مناطق مختلف نور خورشید را در حیاط خود ارزیابی کنید. با درک اینکه کدام مناطق در طول روز آفتاب کامل، جزئی یا بدون آفتاب دریافت می کنند، می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد در فضای بیرونی خاص خود رشد می کنند.
 
همیشه ارزانتر بهتر نیست. از آنجایی که محوطه سازی بسیار گران است، بسیاری ممکن است وسوسه شوند که ارزان ترین متریال ها را خریداری کنند. این می‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد و در درازمدت هزینه‌های بسیار بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. تحقیق کن قبل از خرید به نظرات، نظرات کارشناسان و بازخورد مشتریان نگاه کنید.
  در طراحی فضای سبز حیاط  بیشتر ایجاد یک مسیر برای حرکت فراموش می شود. بهتر است این فضای از وسط فضای سبز گذر کند تا فردی که در حال گذر است روحیه اش عوض شود. بهتر است برای طراحی فضای سبز حیاط  https://baghegolerezvan.ir/yard-green-space-design با متخصصین این حوزه مشورت کنید.
هنگام برنامه ریزی یک پروژه محوطه سازی برای خانه خود، حتما با همسایگان خود رفتار دوستانه داشته باشید و رابطه ایجاد کنید. این می تواند مهم باشد زیرا ممکن است بتوانید با به اشتراک گذاشتن تجهیزاتی که خریداری یا اجاره می کنید، مقدار زیادی پول پس انداز کنید. همچنین ممکن است بتوانید تجربیات و نکات زیادی را با یکدیگر به دست آورید یا به اشتراک بگذارید.
 
گیاهانی را انتخاب کنید که در محیط کاشت رشد کنند. بهترین گیاهان آنهایی هستند که بومی منطقه هستند. با استفاده از گیاهان بومی منطقه، آنها به خوبی با نیازها و دماهای آبیاری سازگار خواهند شد. به عنوان مثال، اگر در آب و هوای خنک‌تری زندگی می‌کنید و گیاهان گرمسیری می‌کارید، نگهداری از گیاهان سخت‌تر می‌شود و لازم است آن گیاهان را در زمستان به داخل خانه منتقل کنید.
 
اگر می‌خواهید چمن‌تان به خوبی مراقبت‌شده به نظر برسد، از یک لبه روی تخت‌های خود استفاده کنید. یک امتیاز اضافی این است که لبه زدن می تواند ارزش اقامتگاه شما را نیز افزایش دهد. مطالعات نشان داده اند که فقط با انحنا دادن لبه های تخت گل، ارزش ملک شما می تواند یک درصد افزایش یابد.
 
برای کمک به برنامه ریزی پروژه چشم انداز بعدی خود، از یک متخصص کمک بگیرید. ممکن است هزینه اولیه کمی داشته باشد، با این حال توصیه‌هایی که یک متخصص می‌تواند به شما ارائه دهد می‌تواند با کمک به جلوگیری از اشتباهات احتمالی (و پرهزینه) در زمان، پول و موارد دیگر صرفه‌جویی کند. یک بحث سریع یک ساعته باید به شما ایده بدهد و به شما کمک کند تا شروع کنید.
 طراحی فضای سبز حیاط
لوازم جانبی خاصی را به باغ خود اضافه کنید. مجسمه‌ها، نیمکت‌ها، تابلوها و آب‌نماها می‌توانند اضافات زیبایی به حیاط شما بسازند. آنها به ایجاد ظاهری منحصر به فرد کمک می کنند که طراحی کلی شما را تحسین کند. فقط مطمئن باشید که بیش از حد این کار را انجام ندهید وگرنه ممکن است باغ شما ژولیده به نظر برسد.
 
گیاهان را فقط به این دلیل که نوع مورد علاقه شما هستند در باغ خود قرار ندهید. به نفع شماست که گیاهان را مطابق با آنچه که فضای خانه و حیاط شما را تکمیل می کند، پرورش دهید. پرورش چیزی که درگیر شود فقط هزینه ای در بر خواهد داشت و خانه شما را به جای زیباتر ناسازگار نشان می دهد.
 
محوطه سازی قابل دسترسی است اما هنوز نیاز به تحقیق و کار زیادی دارد. اگرچه ممکن است برای برخی دلهره آور باشد، اما با صرف مطالعه و زمان لازم، می توان مهارت های لازم برای افزودن زیبایی به فضاهای بیرونی خود را به دست آورد. زمانی که بدانید چگونه کاری را از آنجا انجام دهید، تمام آن کاربردی و یادگیری است، بنابراین این به شما بستگی دارد که اکنون به آن برسید. از توصیه های به اشتراک گذاشته شده در اینجا استفاده کنید تا یاد بگیرید که چگونه یک حیاط محوطه سازی شده ایجاد کنید که بتوانید به آن افتخار کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.