فواید طراحی دیوار سبز چیست؟

طراحی و اجرای فضای سبز

فواید طراحی دیوار سبز چیست؟

۶ بازديد
طراحی دیوار سبز
 
فرقی نمی کند حیاط شما پوشیده از چمن باشد یا بتنی، می توان کاری انجام داد تا آن را زیباتر کرد. اگر مایلید برای انجام درست آن وقت بگذارید، پس این مقاله برای شما مناسب است. ما اطلاعاتی را از کارشناسانی که برخی از زیباترین محوطه‌سازی‌هایی را که می‌بینید انجام داده‌اند، در اختیار شما قرار می‌دهیم، پس ادامه مطلب را بخوانید.
 
هنگام برنامه ریزی یک پروژه محوطه سازی برای خانه خود، مطمئن شوید که ابتدا طرح خود را روی کاغذ بیاورید. این به شما کمک می کند مفهوم خود را تجسم کنید و مطمئن شوید که پروژه شما کار می کند. این به شما کمک می کند تا زمان و پول خود را با یک برنامه نادرست تلف نکنید.
 
ایده های محوطه سازی را از مجلات خانه و باغ جمع آوری کنید. این مجلات اغلب زیباترین خانه ها و زیباترین باغ ها را به نمایش می گذارند. اگرچه ممکن است نتوانید ظاهری را که در مجله پیدا می‌کنید به طور کامل کپی کنید، اما می‌توانید الهام‌بخشی به دست آورید که به شما کمک می‌کند تا به محصول نهایی‌ای برسید که به آن افتخار می‌کنید.
 
اگر به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود در زمینه محوطه‌سازی، گل‌ها و سایر فضای سبز می‌کارید، گیاهان مشابه را با هم گروه‌بندی کنید. گیاهانی را با نیازهای مشابه از نظر آبیاری، نور خورشید و نوع خاک مورد نیاز شناسایی کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که با تمام گیاهان خود به درستی رفتار می کنید و می توانید کارهای محوطه سازی خود را راحت تر سازماندهی کنید.
 
بوته ها و پرچین های خود را مرتباً کوتاه کنید. اگر پرچین یا بوته ای را زمانی که تازه شروع به رشد کرده است کوتاه کنید، این یک فرآیند سریع و آسان خواهد بود. اگر صبر کنید تا بوته به طور کامل رشد کند، می توانید انتظار داشته باشید که پروژه تمام روز طول بکشد. تعمیر و نگهداری منظم ساده ترین راه برای عالی نگه داشتن محوطه سازی شماست.
 
از کنتراست برای جلب توجه به محوطه سازی خود استفاده کنید. سعی کنید اقلامی را بکارید که از نظر رنگ، فرم و بافت بسیار متفاوت از یکدیگر باشند. به یک چرخ رنگ نگاه کنید، رنگ هایی را که در مقابل یکدیگر قرار دارند انتخاب کنید و سپس کاشت آن رنگ ها را با هم جفت کنید. این تنوع جلوه بهتری به منظره شما می دهد.
 
یک عنصر حرکتی را به طراحی منظره خود اضافه کنید تا از احساس سفت و خسته کننده بیش از حد جلوگیری کنید. از علف‌های زینتی بلند و در حال نوسان گرفته تا گل‌های درخشانی که مرغ‌های مگس خوار را دعوت می‌کنند. شما گزینه های زیادی برای ایجاد احساس سرزندگی در حیاط خود دارید. حرکت، علاقه بصری را به شما می‌افزاید و شما را مجذوب می‌کند تا زمانی را در منطقه‌ای بگذرانید که برای ایجاد آن بسیار تلاش کرده‌اید.
 
هر زمان که در حال طراحی منظره خود هستید، مطمئن شوید و از سنگ و سنگریزه در طراحی خود استفاده کنید. سنگ‌ها و سنگریزه‌های تزئینی تضاد خوبی به فضای سبز ارائه شده توسط گیاهان شما می‌افزایند و واقعاً می‌توانند جلوه کل چشم‌انداز شما را بهتر کنند. فقط مطمئن شوید که سنگ هایی را انتخاب کنید که منظره شما را تحسین کنند.
 
هنگام انتخاب درختان برای پروژه محوطه سازی خود، به دنبال درختانی باشید که پوست خشن، براق یا پوست کنده دارند. درختان توس، کرپ میرتل، افرا پوست کاغذی و درختان گیلاس ژاپنی همگی پوست جالبی دارند که می تواند بافت و جذابیت بصری را به طراحی منظره شما اضافه کند. درختانی را با رنگ پوست انتخاب کنید که مکمل سایر جنبه های چشم انداز شما مانند سنگ یا گل باشد.
 
چشم انداز با توجه به چالش های فیزیکی. اگر شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده تان مشکلات فیزیکی دارید، هنگام محوطه سازی باغ خود به این موضوع توجه کنید. تخت‌های مرتفع را می‌توان ساخت که دسترسی آسان را فراهم می‌آورد، به کسی که نمی‌تواند زانو بزند، یا فردی که روی ویلچر است می‌تواند همچنان بتواند در باغ کار کند.
 
هنگام برنامه ریزی یک پروژه محوطه سازی برای خانه خود، باید بدانید که در چه مقدار مصالح فروخته می شود و به چه مقدار نیاز دارید. این مهم است زیرا ممکن است نتوانید پروژه خود را در یارد مکعب تجسم کنید و نمی خواهید ریسک خرید خیلی کم یا زیاد را داشته باشید.
 
خرید آنلاین. اینترنت خرید را بسیار آسان کرده است. با اینترنت می توانید تقریباً هر چیزی را پیدا کنید و با کلیک یک دکمه قیمت ها را مقایسه کنید. هنگام خرید مواد از این به نفع خود استفاده کنید. اغلب، معاملات آنلاین بهتری را نسبت به یک فروشگاه فیزیکی پیدا خواهید کرد.
 
اگر می‌خواهید یک حصار نامناسب را در حیاط خود پنهان کنید، چند گیاه بالارونده اضافه کنید. گیاهان بالارونده به طور طبیعی حصار را می پوشانند و آن را برای چشم جذاب تر می کنند. این کار بسیار کمتر از جایگزینی حصار است و به شما احساس حریم خصوصی بیشتری می دهد.
طراحی دیوار سبز در فضای بیرونی خانه می‌تواند به طور مؤثری نویزهای محیطی را کاهش داده و به عنوان یک عایق صدا عمل کند. این گرین وال ها به طور طبیعی هوا را در اطراف تصفیه می‌کنند و برای ساکنان شهرها مانند تهران، این ویژگی یک مزیت ایده‌آل است.
 
در هر پروژه بزرگ محوطه سازی، اندازه گیری مناسب زمین ضروری است. اندازه‌گیری مناطق درگیر به صاحب خانه کمک می‌کند تا با خرید نه بیشتر یا کمتر از مقدار مورد نیاز، صرفه‌جویی کند. علاوه بر این، درک دقیق متراژ مربع مورد نظر برای هر متخصصی که صاحب خانه می خواهد با آنها مشورت کند بسیار مهم است.

طراحی دیوار سبز
 
در حالی که گیاهان کلید محوطه سازی عالی هستند، تزئینات دیگر مانند سنگ، کوزه، حمام پرندگان، صندلی و نورپردازی را نادیده نگیرید. هزاران راه وجود دارد که می‌توان هر محوطه‌سازی را کنار هم قرار داد، بنابراین قبل از اینکه شروع به انتخاب آنچه بیشتر دوست دارید، وقت بگذارید. این موارد را به طور طبیعی در محوطه سازی کار کنید. در طراحی خود زیاده روی نکنید زیرا در این صورت ممکن است احساسی طاقت فرسا کنید!
 
خودتان این کار را انجام دهید طراحان منظر عاقلانه هستند که گیاهان یکساله را به جای استفاده از گیاهان چند ساله در سراسر طراحی خود پراکنده کنند. گیاهان چند ساله فقط برای مدت کوتاهی در طول سال شکوفا می‌شوند، در حالی که گیاهان یکساله در تمام فصل شکوفا می‌شوند و در اکثر مواقع چشم‌انداز شما کامل‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.
 
در طول پاییز، در صورت امکان، زباله ها را روزانه از حیاط خود خارج کنید. برداشتن چند برگ یک بار در روز واقعاً می تواند در ظاهر کلی حیاط شما تفاوت ایجاد کند و انجام آن فقط چند دقیقه طول می کشد. اگر منتظر بمانید تا برگ‌ها انباشته شوند، حیاط شما تمیز به نظر می‌رسد و شغل بزرگ‌تری برای خود ایجاد می‌کنید.
 
هنگام برنامه ریزی پروژه محوطه سازی خود، زیبایی و عملکرد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، مطمئن شوید که فضای کافی برای پاسیو و مسیر ورودی شما وجود دارد. گیاهان خود را دقیقاً نزدیک خانه خود قرار ندهید، در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید با زنبورها و عنکبوت ها مبارزه کنید که ممکن است در تابستان وارد خانه شما شوند.
 
برنامه های شما هر چه که باشد، صرف تلاش برای زیباسازی حیاط خود در مدت زمان کمی پاداش های بزرگی را به همراه خواهد داشت. هر کاری که می توانید انجام دهید یک گلدان بگذارید یا یک آبشار بسازید. از آنچه در اینجا آموخته اید استفاده کنید و امروز آماده بازسازی محوطه سازی خود خواهید بود!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.