در طراحی فضای سبز ویلا چه چیزی باعث ایجاد یک فضای مناسب می شود؟

۶ بازديد
طراحی فضای سبز ویلا
 
وقتی خانه شما به درستی محوطه سازی شده باشد، قطعا جذاب تر خواهد بود. با این حال، اگر شما مانند اکثر مردم هستید، ممکن است کنجکاو باشید که خودتان چه کاری می توانید انجام دهید تا محوطه سازی خود را بهتر کنید. این مقاله را بخوانید تا در مورد محوطه سازی بیشتر بدانید تا بتوانید فضای بیرونی خانه خود را جذاب تر کنید.
 
هنگام برنامه ریزی یک پروژه محوطه سازی برای خانه خود، مطمئن شوید که ابتدا طرح خود را روی کاغذ بیاورید. این به شما کمک می کند مفهوم خود را تجسم کنید و مطمئن شوید که پروژه شما کار می کند. این به شما کمک می کند تا زمان و پول خود را با یک برنامه نادرست تلف نکنید.
 
اگر می خواهید پاسیو بتونی نصب کنید، باید مطمئن شوید که بزرگ نیست. اندازه متوسط پاسیو 12 تا 14 فوت است و داشتن چیزی که بسیار بزرگتر از آن باشد تنها منجر به ایجاد گرمای بیشتر می شود.
 
چند فصلی کردن باغ به شما این امکان را می دهد که از فضای سبز خود نهایت استفاده را ببرید. به دنبال گیاهان و درختچه هایی باشید که در زمان های مختلف در طول سال شکوفا می شوند. همچنین ممکن است کاشت درختان یا گیاهان همیشه سبز غیر معمول را به عنوان راهی برای برجسته کردن حیاط خود در نظر بگیرید.
 
اگر قصد دارید گل ها را در برنامه های محوطه سازی خود بگنجانید، ممکن است بخواهید آنها را لایه بندی کنید. اگر آنها را طوری بکارید که بلندترین آنها در پشت و کوچکترین آنها در جلو باشند، اجازه می دهید همه گلها به راحتی از نمای اولیه قابل مشاهده باشند. اگر شما با بزرگترین در شمال روبرو هستید، همچنین اجازه رشد مطلوب را می دهید.
 
وقتی صحبت از محوطه سازی به میان می آید، زمان خرید شما می تواند همه چیز را معنی کند. خرید برخی از اقلام در فصول خاص می تواند به معنای پرداخت بسیار کمتر برای آن اقلام باشد. مطمئن شوید که به فروش توجه می کنید، اما در عین حال، باید مطمئن شوید که به برنامه خود نیز پایبند هستید.
 
وقتی نوبت به برنامه های محوطه سازی می شود، منظره سخت خود را فراموش نکنید. عرشه یا پاسیو یک جنبه مهم در ظاهر چشم انداز شما است. گزینه های زیادی برای عرشه ها و پاسیوها وجود دارد که شامل طرح های سنگی یا چوب هایی است که با رنگ درختان، درختچه ها و گل های شما هماهنگ است. این جنبه مهم را فراموش نکنید.
 
خرید مواد خود را به صورت مرحله ای شروع کنید. تعداد کمی از مردم می توانند همه چیز را برای پروژه های خود به یکباره بخرند. با تقسیم پروژه‌ها به چند فاز، می‌توانید هزینه‌های مورد نیاز خود را در حین حرکت پرداخت کنید. این ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند، به شما کمک کند پیشرفت خود را پیگیری کنید و به شما اجازه می دهد برنامه ها را قبل از مرحله بعدی تنظیم کنید.
توجه به تعادل و بالانس در طراحی فضای سبز ویلا به شما کمک می کند تا به خوبی فضا سبز را در محیط پیرامون ویلا خود اجرا کنید. برای طراحی فضای سبر ویلا در باغ گل رضوان می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.
 
اگر خانه بسیار کوچکی دارید، مراقب استفاده خود از درختان بزرگ باشید. درختان بزرگ زمانی که در حیاط یک خانه بسیار کوچک قرار می گیرند می توانند طاقت فرسا باشند. آنها می توانند حواس خانه را پرت کنند و حتی ممکن است آن را کوچکتر از آنچه هست جلوه دهند. به جای آن انواع کوچکتر را انتخاب کنید.
 
قبل از شروع پروژه محوطه سازی، هزینه های مورد انتظار خود را تعیین کنید. بسیاری از گیاهان دارای قیمت فصلی هستند و ممکن است تنها در چند هفته قیمت آنها تغییر کند. فصول گیاهان را بشناسید و هزینه های ثابت پروژه خود را دریافت کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنید، زیرا می توانید برنامه های خود را به سمت صرفه جویی در هزینه گیاهان فصلی سوق دهید.
 
قبل از انتخاب هر گونه گیاهی برای محوطه سازی، میزان نور خورشیدی که خانه و حیاط شما دریافت می کند را اندازه گیری کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است متوجه شوید که گیاهی که به شدت به آن تکیه می‌کردید، از میزان نور مستقیم خورشید که دریافت می‌کنید زنده نمی‌ماند. شما می خواهید گیاهان را با نوری که در اطراف خانه خود دریافت می کنید مطابقت دهید تا مطمئن شوید که محوطه شما برای مدت طولانی سبز می ماند.
 
هر زمان که قصد دارید پروژه محوطه سازی را خودتان انجام دهید، به طور کلی ایده خوبی است که ابتدا با یک متخصص صحبت کنید. در حالی که مجبور نیستید یک معمار منظر استخدام کنید تا محوطه سازی خود را برای شما انجام دهد، دریافت یک مشاوره سریع هزینه زیادی نخواهد داشت و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.
 
در شب، اگر می خواهید چمن، گیاهان و سایر جنبه های فضای بیرونی خود را به رخ بکشید، ممکن است بخواهید روی نورپردازی منظره سرمایه گذاری کنید. این چراغ‌ها را می‌توان در بالای پیاده‌رو، چمن‌زار یا پیاده‌رو قرار داد و می‌توان آن‌ها را در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم خانگی در منطقه شما خریداری کرد.
 
خرید گیاهان یکساله و چند ساله معمولی در فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی نسبت به خرید در گلخانه ارزان‌تر است. این نوع گیاهان قرار است از کیفیت یکسانی برخوردار باشند و نیازی به صرف هزینه زیادی برای آنها ندارید. گیاهان را بدون توجه به اینکه از کجا خریداری می کنید، قبل از خرید آنها را از نزدیک بررسی کنید.
 
آیا می خواهید حیاط خود را خصوصی تر کنید؟ باید به فکر استفاده از گیاهان بامبو باشید. گیاهان بامبو خیلی سریعتر از هر درخت یا درختچه ای رشد می کنند و حریم خصوصی مورد نیاز را برای شما فراهم می کنند. علاوه بر این، نگهداری از آنها آسان است و باعث می شود حیاط شما عجیب تر به نظر برسد.
 
از درختچه ها و درختان گلدار برای ظاهری چشمگیر استفاده کنید. برخی از درختچه ها در بهار گل می دهند و در پاییز برگ های رنگی دارند. درختان سیب در فصل بهار شکوفه های خوش ظاهر و معطری دارند و گونه های خاصی سیب های خوش طعمی تولید می کنند. خرچنگ گلدار زیباترین شکوفه ها را دارد اما میوه آن برای خوردن بسیار کوچک است.
 
طراحی فضای سبز ویلا

موفقیت طولانی مدت محوطه سازی شما به آماده سازی خاک قبل از شروع کاشت بستگی دارد. اگر خاک خود را حالت دهید و مالچ اضافه کنید، نه تنها تلاش شما رشد گیاه را افزایش می دهد، بلکه تعداد علف های هرز را نیز به میزان قابل توجهی در محوطه سازی شما کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای آماده سازی خاک، کاهش مقدار آب است که برای حفظ محوطه سازی زیبا و سالم به آن نیاز دارید.
 
همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، خانه شما زمانی جذاب تر می شود که فضای بیرونی مناسبی داشته باشد. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که برای رسیدن به این ظاهر چه کاری می توانند انجام دهند. اکنون که این مقاله را خوانده اید لازم نیست نگران این موضوع باشید. شما در مسیر درستی برای داشتن بهترین محوطه سازی در بلوک هستید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.